استقبال از قهرمانان موی‌تای آسیا در اهواز


استقبال از قهرمانان موی‌تای آسیا در اهواز

اهواز - ایرنا - ورزشکاران قهرمان خوزستانی روز سه‌شنبه با استقبال جمعی از ورزشی استان وارد اهواز شدند.

به گزارش ایرنا در این آیین که جمعی از مسئولان محلی از جمله معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان، روسای هیات‌های ورزشی و جمعی از ورزشکاران و علاقه‌مندان به ورزش حضور داشتند از سه قهرمان موی تای کار خوزستانی که موفق به کسب ۲ نشان طلا و یک برنز مسابقات آسیایی ابوظبی شده بودند، و یک مربی آنها استقبال شد.

نوید رشیدی زاده، امیرمحمد جهانگیری و شایسته چکی نژادیان در مسابقات آسیایی ۲۰۱۹ ابوظبی در رشته موی تای آقایان و بانوان، به همراه تیم ملی افتخارآفرینی کردند.

رشیدی زاده در بخش آقایان و چکی نژادیان در بخش بانوان نشان طلای این مسابقات را به دست آوردند؛جهانگیری نیز در بخش جوانان نشان برنز این دوره از مسابقات را کسب کرد.

ابراهیم نصیری معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در حاشیه این آیین در گفت و گو با ایرنا، با تقدیر از این ورزشکاران، حضور ورزشکاران در رشته های مختلف ورزشی در سطح ملی و جهانی را مایه افتخار استان و کشور خواند.

وی افزود: خودباوری، عزت نفس و توانمندی جوانان این مرز و بوم در همه عرصه ها موجب شده ایران اسلامی پله های ترقی و توسعه را بپیماید و ما در رشته های مختلف ورزشی در جهان صاحب نام باشیم.

نصیری بیان کرد: ورزشکاران خوزستان با بازی‌های زیبا و به یاد ماندنی خود در راه رسیدن به کسب عنوان قهرمانی مسابقات آسیایی بار دیگر به همگان ثابت کردند که خوزستان مهد استعدادهای درخشان در رشته های رزمی است.

وی افزود: افتخارآفرینی ورزشکاران شایسته خوزستانی در این رقابت ها و کسب ۲ نشان طلا و یک برنز باعث شد تا برگ زرین دیگری بر افتخارات ورزش خوزستان و کشور افزوده شود.

رییس هیات انجمن های ورزشی خوزستان نیز با بیان اینکه این موفقیت‌ها موجب افزایش امید در نسل جوان ما می‌شود، گفت:حضور جمع کثیری از جوانان و نوجوانان خوزستان در آیین استقبال از سه ورزشکار قهرمان و مربی آنها، نشان از توجه جوانان به مقوله ورزش و علاقه‌مندی آنها به این حوزه است.

نیما حاجی پور با اشاره به اینکه مسابقات آسیایی از روز ۲۷ آذربه مدت پنج روز برگزار شد افزود: سه نماینده از خوزستان در این رقابت ها حضور داشتند که همگی آنها موفق به کسب نشان شدند. ژاله بلواسی به عنوان مربی تیم ملی موی تای ایران را در این پیکارها همراهی می کرد.

وی با اشاره به اینکه رشته موی تای و ورزش‌های رزمی دیگر نیز در خوزستان دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی هستند، ادامه داد: امیدواریم این موفقیت‌ها موجب حضور بیشتر جوانان در حوزه ورزش قهرمانی و همچنین توجه بیشتر مردم، مسوولان، خیران و معتمدان به این حوزه باشد. هیات انجمن های ورزشی و کمیته موی تای، تمام تلاش خود را برای حمایت از جوانان ورزشکار به کار خواهند گرفت.

حاجی پور با تاکید بر اینکه کسب سه عنوان در آسیا توسط جوانان خوزستانی نشان دهنده ظرفیت بالای استان در این ورزش است، گفت: نقش مربیان و دست اندرکاران رشته موی تای در سطح خوزستان، در کسب این موفقیت انکارناپذیر است.

ژاله بلواسی مربی تیم موی تای بانوان ایران در مسابقات آسیایی ابوظبی نیز با اشاره به اینکه در این مسابقات بیش از ۱۵ کشور حضور داشتند، گفت: این مسابقات در رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه نوید رشیدی زاده و شایسته چکی نژادیان با پشت سر گذاشتن تمام حریفان موفق به کسب نشان طلای این مسابقات شدند، خاطرنشان کرد: در این مسابقات کشورهای مختلف با بهترین ورزشکاران خود شرکت کرده بودند که موجب افزایش سطح کیفی مسابقات شده بود.

رشیدی زاده قهرمان مسابقات موی تای آسیا در ابوظبی نیز با تقدیر از مربیان و مسؤولان هیات انجمن های ورزشی افزود: جوانان خوزستانی استعدادهای بسیار خوبی دارند که در صورت حمایت بیشتر می توانند عملکرد بهتری داشته باشند.

وی سطح کیفی مسابقات موی تای آسیایی در ابوظبی را بسیار بالا دانست و گفت: این مسابقات با حضور نفرات اصلی تیم‌های ملی کشورهای مختلف برگزار شده بود و تمام ورزشکاران به دنبال کسب نشان بودند و این موضوع کارمان را سخت تر می کرد.

دارنده نشان طلای آسیا گفت: در مرحله نیمه نهایی رقیبی از امارات را شکست دادم همچنین در بازی پایانی ، به مصاف حریف لبنانی رفتم که او را ناک اوت کردم. نزدیک ترین مسابقاتی که در پیش دارم رقابت های قهرمانی جهان ۲۰۲۰ است که تلاش می کنم نشان برنز پارسال خود را به طلا تبدیل کنم.

شایسته چکی نژادیان نیز با بیان اینکه تیم ایران عنوان قهرمانی مسابقات را کسب کرد گفت: سطح مسابقات بسیار بالا و خوب بود و تیم ها با آمادگی کامل آمده بودند ولی ورزشکاران ما با تمرینات قوی که داشتند توانستند حریفانشان را شکست دهند.

امیرمحمد جهانگیری دارنده نشان برنز این مسابقات نیز گفت: سطح مسابقات بسیار بالا بود و تیم های بسیار خوبی همچون قزاقستان، تایلند، اردن و لبنان حضور داشتند و همه ورزشکاران به دنبال کسب نشان بودند.

وی افزود: برای کسب نشان طلا در مسابقات حاضر شدم اما بسیار ناراحتم که نتوانستم به این مهم برسم و نشان برنز گرفتم.

در این آیین با اهدای دسته گل و لوح تقدیر از سوی مسؤولان ورزش استان از این ورزشکاران جوان تجلیل به عمل آمد.

به گزارش ایرنا مسابقات آسیایی ۲۰۱۹ ابوظبی با حضور ورزشکاران متعددی در رشته موی تای از ۲۷ آذر به مدت پنج روز برگزار شد و تیم ایران عنوان اول مسابقات را کسب کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ آرمین زارعی به اسم مثل خار تو چشم دشمنیم