271 حلقه چاه غیر مجاز در سیستان و بلوچستان پلمب شد


271 حلقه چاه غیر مجاز در سیستان و بلوچستان پلمب شد

زاهدان- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان گفت: 271 حلقه چاه غیرمجاز امسال در این استان پلمب شده است.

حجت الاسلام علی موحدی راد روز سه‌شنبه در این باره اظهار داشت: ۶.۳میلیون متر مکعب آب با پلمب این تعداد چاه غیر مجاز به نفع سفره‌های زیرزمینی سیستان و بلوچستان بازگردانده شده است.
وی افزود: همچنین امسال ۳۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی به ارزش ۲۴ میلیارد تومان در حوزه راه و شهرسازی ، ۱۹ هزار متر مربع از اراضی ملی در حوزه بنیاد مسکن و ۲ هزار و ۲۸ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی به ارزش ۱۱۲ میلیارد و ۵۷۵ میلیون تومان در حوزه منابع طبیعی رفع تصرف شده است.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان توقیف هفت دستگاه حفاری غیرمجاز را از دیگر اقدامات در حوزه حفظ منابع طبیعی سیستان و بلوچستان ذکر کرد و افزود: ۶۲ هکتار از اراضی ملی که در بستر و حریم رودخانه‌ها قرار داشتند توسط دستگاه‌های متولی رفع تصرف و به بیت المال بازگشت داده شد.
وی بیان کرد: با افراد سود جو و منفعت طلبی که به دنبال تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و حقوق بیت المال هستند برخورد جدی و نسبت به رفع تصرف از آنها اقدام خواهیم کرد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با افزون بر ۱۱ درصد از مساحت ایران به دلیل تنوع اقلیمی و وضعیت توپوگرافی رویشگاه گیاهان منحصر بفرد است به طوری‌که از این گستره ۱۰،۵ میلیون هکتار آن را مرتع، ۱،۲میلیون هکتار جنگل و ۵،۶ میلیون هکتار را بیابان تشکیل می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق