دیدار عیدانه مسجدی‌ها با پیروان حضرت مسیح(ع)/استقبال از برنامه کریسمس مسجد قائم(عج)


دیدار عیدانه مسجدی‌ها با پیروان حضرت مسیح(ع)/استقبال از برنامه کریسمس مسجد قائم(عج)

حجت‌‌الاسلام اوتارخانی گفت: نمازگزاران مسجد قائم (عج) همه‌ساله در این ایام به دیدار کبسه مسیحی می‌روند و با اهدای گل و شیرینی، پیام محبت دین اسلام را به آنان ابلاغ می‌کنند. همین کار را نسبت به ساکنیان مسیحی پیرامون مسجد حضرت قائم(عج) انجام‌ می‌دهیم.

حجت‌ الاسلام والمسلمین «عباس اوتارخانی» در گفت‌ و ‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه پیروان ادیان و مذاهب مختلف در کمال آرامش در کنار یکدیگر در ایران با هم زندگی می کنند، اظهار کرد: اسلام مبلغ صلح، دوستی و محبت به همه انسان ها است و مسجدی ها به عنوان تابلوی این دین، همیشه با مهربانی در کنار اقلیت های دینی زندگی کرده اند همچنان که حضرت علی (ع) فرمودند: «الإنسان أخو الإنسان».

امام جماعت مسجد حضرت قائم (عج) در ادامه درباره برنامه های این مسجد در ایام ولادت حضرت مسیح (ع)، گفت: نمازگزاران مسجد قائم (عج) همه ساله در این ایام به دیدار کبسه مسیحی می روند و با اهدای گل و شیرینی، پیام محبت دین اسلام را به آنان ابلاغ می کنند. همین کار را نسبت به ساکنیان مسیحی پیرامون مسجد حضرت قائم (عج) انجام می دهیم.

وی افزود: بنر تبریک میلاد حضرت مسیح (ع) خطاب به همه مردم اعم از مسلمانان و مسیحیان را جلوی در ورودی مسجد حضرت قائم (عج) نصب می کنیم زیرا اعتقاد به طهارت وجود حضرت مسیح (ع) منحصر به مسیحیان ندارد و مسلمانان نیز بنابر کلام الهی در قرآن به این حقیقت ایمان دارند.

اوتارخانی اضافه کرد: مراسم سخنرانی مذهبی نیز پیرامون تبیین شخصیت حضرت مسیح (ع) در شب میلاد این پیامبر الهی در مسجد حضرت قائم (عج) برگزار می شود که با استقبال خوبی از سوی نمازگزاران این خانه خدا همراه شده است.

وی ادامه داد: ویژه برنامه های ایام ولادت حضرت مسیح (ع) سه سال است که در مسجد قائم (عج) برگزار می شود و امیدواریم همه مساجد کشورمان به ویژه آنهایی که در مجاورت مناطق سکونت اقلیت دینی مسیحیان هستند نسبت به این مسئله اهتمام کنند.

امام جماعت مسجد حضرت قائم (عج) در پایان خاطرنشان کرد: دیدار مسلمانان با مسیحیان می تواند پیام همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان و مذاهب مختلف در نظام جمهوری اسلامی را نیز به جهانیان مخابره کند.

یادآور می شود، مسجد حضرت قائم (عج) در تهران، خیابان سعدی شمالی، نرسیده به کوچه صفامنش، واقع شده است.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس