توسعه ساخت داخل و رونق تولید، در اولویت برنامه های وزارت صمت


سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت تعمیق تولیدات ساخت داخل و رونق تولید را محوری‌ترین برنامه این وزارت در سال جاری اعلام کرد....

توسعه ساخت داخل و رونق تولید، در اولویت برنامه های وزارت صمت

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت تعمیق تولیدات ساخت داخل و رونق تولید را محوری‌ترین برنامه این وزارت در سال جاری اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از شاتا، صادقی نیارکی در همایش رونق تولید در حوزه ایمنی و تجهیزات آتش نشانی گفت: در خصوص رونق تولید داخلی هفت برنامه در دستور کار داریم که تحقق برنامه توسعه و تعمیق ساخت داخل با عنوان نهضت ساخت داخل در اولویت این وزارتخانه بوده و دستاوردهای خوبی هم بهمراه داشته است.

وی افزود: در هشت ماه گذشته، هفت میز ساخت داخل برگزار کردیم و توانستیم بین نیازمندی‌ها و توانمندی‌ها تعادل ایجاد کنیم؛ ۴۵۶ میلیون یورو قرارداد بین طرفین امضا شد که سه قرارداد با رقم ۲۸۰ میلیون یورو مربوط به حوزه صنعت خودرو، یک قرارداد مربوط به تجهیزات صنعت پتروشیمی، دو قرارداد مربوط به صنعت برق الکترونیک و مخابرات و یک قرارداد مربوط به صنعت مس است.

صادقی نیارکی افزود: تا پایان سال هفت میز ساخت داخل دیگر هم داریم و بالغ بر یک میلیارد دلار قرارداد ساخت داخل امضا خواهد شد.

وی افزود: برای استفاده از کالا‌های ساخت داخل باید فرهنگسازی کرد و تاکید همه اسناد بالادستی و مقام معظم رهبری و دولت بر این است در جایی که می‌توانیم ساخت داخل داشته باشیم چرا باید کالای خارجی وارد شود؟ باید به نفع تولید داخل در حوزه واردات و استاندارد سختگیرانه عمل کنیم.
وی گفت: اگر به دنبال رونق تولید هستیم باید نهاد‌های نظارتی، حوزه استاندارد و ضوابط فنی به یکدیگر کمک کنند.

آغاز همایش رونق تولید ملی در حوزه تجهیزات ایمنی

همایش رونق تولید ملی در حوزه تجهیزات ایمنی و آتش نشانی با هدف حمایت از تولید داخلی آغاز شد.

نخستین همایش حمایت از تولیدات داخلی در حوزه تجهیزات ایمنی و آتش نشانی با همکاری مرکز علمی کاربردی آتش نشانی، ایمنی و خدمات شهری، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور)، ریاست جمهوری (مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری) و وزارت کشور با هدف حمایت و مشارکت تولیدکنندگان داخلی و سرمایه گذاران ایرانی و ارتقا سطح فرهنگ ایمنی شهروندان در سازمان آتش نشانی تهران برگزار شده است.

در این مراسم رئیس شورای شهر، رئیس سازمان ملی استاندارد و معاونان وزارت صمت و وزارت کشور حضور دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی