200 مرکز افق در بقاع متبرکه کشور فعال است


200 مرکز افق در بقاع متبرکه کشور فعال است

گرگان - ایرنا - مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت که 200 مرکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی (افق) در بقاع متبرک و اماکن مذهبی شاخص استان ها فعالیت دارد.

حجت الاسلام محمد نوروزپور سه شنبه در دوره آموزشی خادمان و هیات امنای آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه غرب استان گلستان در امامزاده عبدالله (ع) شهر گرگان، اظهار داشت: برای سال آینده هم(۹۹) راه اندازی و فعالیت ۵۰۰ مرکز افق در بقاع متبرکه هدفگذاری شده است.

وی بدون اشاره به جزییات گفت: خدمات مراکز افق فعال کشور ارتقا یافته و خدمات اجتماعی متناسب با نیاز جامعه به خدمات فرهنگی و قرآنی افزوده شده است.

وی بر تبیین مسایل قابل پیگیری توسط مراکز افق تاکید کرد و اضافه کرد: برگزاری طرح آرامش بهاری نوروزی، نشاط معنوی تابستان، سوگواره یاس نبوی در بیش از دو هزار بقعه متبرکه همراه با راه اندازی نمایشگاه در حوزه فرهنگی، حفظ قرآن مورد تاکید رهبری و کاهش آسیب های اجتماعی از جمله کاهش فقر، مواد مخدر، طلاق و محرومیت زدایی، درمان بیماران، رسیدگی به ایتام و کودکان بی سرپرست در حوزه اجتماعی از جمله اهداف فعالیت مراکز افق است.

به گفته وی افزون بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از علاقمندان به حفظ قرآن در مراکز افق نام نویسی کرده و از خدمات آن استفاده می کنند.

نوروزپور با بیان اینکه مدیریت بقاع متبرکه با قشرهای مختلف مردمی است، بیان کرد: نزدیک به ۲۲ هزار نفر در کشور متولی بقاع متبرکه هستند و حتی در بازسازی آنها مشارکت دارند.

در حاشیه این مراسم، مرکز افق در امامزاده عبدالله (ع) شهر گرگان واقع در مرکز استان گلستان راه اندازی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس