تسلا با گروهی از بانکهای چینی برای دریافت تسهیلات 1.4 میلیارد دلاری با دوره بازپرداخت 5 ساله به توافق رسید. این مبلغ به منظور تأسیس گیگا فاکتوری تسلا در شانگهای از بانکهای چینی گرفته میشود.
گفته میشود بخشی از این تسهیلات جدید برای بازپرداخت وام 500 میلیون دلاری دیگر تسلا که موعد بازپرداخت آن چهارم مارس 2020 فرا میرسد اخذ میشود. باقی مانده این تسهیلات سنگین نیز صرف تجهیز تأسیسات تولید و دیگر بخشهای عملیاتی تسلا در کشور چین خواهد شد.
ظاهراً این گروه بانکهای چینی شامل بانک ساختوساز چین، بانک کشاورزی چین، بانک صنعت و تجارت چین و بانک توسعه چین میباشند.
تسلا در ماه ژانویه کلنگ احداث کارخانه جدید خود در چین را بر زمین زد و حالا که این کارخانه عملیاتی شده این برند به دنبال تولید هفتگی هزار دستگاه مدل 3 تا پایان امسال است. این کارخانه در حد نهایی ظرفیت خود قادر به تولید 3000 دستگاه تسلا مدل 3 در هفته خواهد بود.
این اولین کارخانه تولید خودروی تسلا در خارج از آمریکا و همچنین اولین کارخانهی کاملاً خارجی موجود در چین است که این امر نشان دهندهی تمایل دولت چین به استقبال از خودروسازان خارجی و آزادتر کردن بازار میباشد.
این برند الکتریکی میخواهد حضور خود در بزرگترین بازار خودروی جهان را پررنگتر کند و به همین خاطر تأسیس گیگا فاکتوری در شانگهای باعث شده تسلا از شر تعرفههای گوناگون خلاص گردیده و محصولاتی با قیمت رقابتی بسازد. اگر یادتان باشد چند روز پیش نیز خبری درباره احتمال کاهش 20 درصدی قیمت تسلا مدل 3 در چین منتشر شد.
تسلا مدل 3 هماکنون قیمت 50800 دلاری در چین دارد اما اگر کاهش قیمت 20 درصدی این خودرو رخ دهد آنگاه چینیها خواهند توانست این خودرو را با قیمت پایه 42800 دلاری خریداری کنند.