اتمام مراحل ساماندهی و تجهیز کمپ گردشگری حمام لو در ورزقان


اتمام مراحل ساماندهی و تجهیز کمپ گردشگری حمام لو در ورزقان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از اتمام مراحل ساماندهی و تجهیز کمپ گردشگری حمام لو واقع در منطقه نمونه گردشگری حماملو شهرستان ورزقان تا پایان سال جاری خبر داد.

مرتضی آبدار ضمن اعلام این خبر، گفت: شهرستان ورزقان با ظرفیت‌های مختلف گردشگری اعم از آثار تاریخی، جنگل‌های سرسبز و خوش آب‌وهوا به عنوان منطقه‌ای با اهمیت راهبردی در حوزه گردشگری بشمار می‌رود، از این‌رو توسعه زیرساخت‌های گردشگری آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

آبدار افزود: این شهرستان به واسطه ظرفیت‌های گردشگری خود، همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی استان قرارگرفته است؛ لذا اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در راستای توسعه و تقویت این ظرفیت‌ها، اجرای پروژه‌های متعدد زیرساختی در ورزقان را دستور کار خود قرار داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه ساماندهی و تجهیز کمپ گردشگری حماملو در این شهرستان از جمله پروژه‌هایی است که برای تأمین زیرساخت‌های گردشگری ورزقان اجراشده است، اظهار کرد: مراحل کف سازی با سنگ‌فرش، خاکبرداری و تصحیح مسیر پیاده راه و مرمت آلاچیق‌ها به اتمام رسیده است و مجتمع بین‌ راهی واقع در این کمپ نیز تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: اداره کل در راستای افزایش رفاه گردشگران نیز، اقدام به احداث سرویس‌های بهداشتی در این کمپ و در برخی از نقاط شهرستان ورزقان کرده است.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، کمپ گردشگری حماملو در روستای حماملو، ۱۳ کیلومتری غرب ورزقان واقع‌شده است، این روستا به دلیل دارا بودن سکونتگاه‌های صخره‌ای، آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی ازجمله تپه و گورکان حماملو، صخره پیشیک داشی، دییرمان بوغازی، کاسابولاغ و ارتفاعات بئشیکلی به عنوان منطقه نمونه گردشگری ثبت شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟