دانلود و معرفی بهترین مارکت های اندروید


برنامه هایی که کار آن ها ارائه نمودن برنامه های اندرویدی می باشد، مارکت های اندروید نامیده می شوند. مسدود شدن پلی‌استور، بزرگ ترین مارکت جهانی و همچنین حذف و نصب های برنامه های ایرانی توسط گوگل پلی برای ایرانی‌ها فرصت مناسبی را به وجود آورد تا متخصصین ایرانی به ساخت مارکت های اندروید ایرانی بپردازند؛ مارکت هایی مانند: بازار، مایکت، گوگل پلی،...

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وقتی که روز به روز با توجه به نیاز کاربران گوشی های هوشمند، برنامه های اندروید (اپلیکیشن ها) در حال پیشرفت برای برطرف کردن این نیازها هستند، در این بین یک دسته ی خاص از برنامه ها نیز وجود دارند که کار آن ها ارائه نمودن همین برنامه های اندرویدی یعنی اپلیکیشن های مختلف می باشد، به این دسته ی خاص از برنامه ها مارکت های اندروید گفته می شود.

همچنین اگر اپلیکیشن های مختلف نصب شده بر روی دستگاهی به روزرسانی نیاز داشته باشند، مارکت های اندروید کار اطلاع رسانی به کاربران را انجام می دهند و کاربران هم با ورود به همین مارکت های اندروید به راحتی می توانند برنامه های ذکر شده را به روزرسانی کنند.

دانلود و معرفی بهترین مارکت های اندروید

گوگل پلی از انواع مارکت های اندروید

پلی استور (Play Store) از بین مارکت های اندروید در دنیا معروف ترین آن ها به حساب می آید که مربوط به شرکت گوگل بوده، به صورت پیش فرض بر روی همه ی گوشی های هوشمند اندرویدی نصب شده است. گوگل پلی یکی از مارکت های اندروید می باشد که تمامی خدمات این مارکت از طریق اپلیکیشن موبایل پلی استور (Play Store) در اندورید و گوگل تی‌ وی قابل دسترسی است.

دسترسی به نرم‌افزارهای کاربردی دانلود گوگل پلی به دلیل وجود تحریم های مختلف علیه ایران تا تاریخ ۲۷ اوت سال ۲۰۱۳ برای ایرانیان میسر نبود، در این تاریخ بعد از این که شرکت اپل برداشتن تحریم ها از ایران را اعلام کرد، شرکت گوگل نیز از تحریم ایران دست برداشت، اما مسدود شدن پلی‌استور و همچنین حذف و نصب های برنامه های ایرانی توسط گوگل پلی برای ایرانی‌ها فرصت مناسبی را به وجود آورد تا متخصصین ایرانی به ساخت مارکت های اندروید ایرانی بپردازند، در این بین بازار (کافه بازار) هم اولین مارکت اندرویدی در ایران می باشد و هم محبوب ترین آن ها به حساب می آید.

دانلود و معرفی بهترین مارکت های اندروید

بازار محبوب ترین نوع از انواع مارکت های اندروید ایرانی

بازار که ابتدا به صورت یک پروژه ی دانشجویی ارائه‌ شد، امروزه به عنوان یکی از برترین مارکت های اندروید در تمام دنیا به حساب می آید و بر اساس آخرین ارزش‌گذاری های شرکت های متنوع اینترنتی، ارزشی معادل 29 میلیون دلار را داراست و یک شرکت اینترنتی با ارزش در ایران به حساب می آید، و همین موفقیت چشمگیر کافه بازار سبب شد که دیگران هم اقدام به ساختن مارکت های اندروید نمایند؛ نمونه هایی مثل مایکت ، ایران اپس و ....

مایکت

مایکت مارکتی است با سابقه که به تازگی توانسته است نظر کاربران زیادی را در فضای مجازی به سمت خود جلب کند. اپ استور مایکت از نظر دارا بودن تعداد برنامه ها در میان اپ استورهای ایرانی بعد از کافه بازار در رتبه ی دوم قرار می گیرد و از نظر سرعت سرور بعد از اپ استورهای ایرانی ایران اپس و سپس کافه بازار، مایکت رتبه ی سوم را کسب می کند.

دانلود و معرفی بهترین مارکت های اندروید

ایران اپس

ایران اپس مارکتی ایرانی است که در ابتدای امر تنها برای گوشی های هوشمند سامسونگ کارایی داشت، ولی بعد از انجام یک به روزرسانی جامع و کامل دارای کارایی لازم برای همگی گوشی های هوشمند شده، مورد استفاده ی عموم قرار گرفت. این مارکت ایرانی با داشتن شعار «به روزتر و هوشمندتر» یکی از انواع بزرگ ترین اپ استورهای اندرویدی ایران محسوب می شود که امکان دست یابی کاربران فضای مجازی را به هزاران برنامه و همچنین بازی های جدید اندرویدی فراهم می سازد.

از دیگر ویژگی های ایران اپس می توان به این موارد اشاره نمود: پشتیبانی کردن از هر دو زبان فارسی و انگلیسی، تست نمودن درستی عملکرد تمامی اپلیکیشن هایی که در ایران اپس ارائه می شوند، پشتیبانی نمودن لحظه به لحظه از مخاطبان و همچنین توسعه دهندگان ....

دانلود و معرفی بهترین مارکت های اندروید

به روزرسانی برنامه های اندروید

در رابطه با به روزرسانی برنامه های اندرویدی، ایران اپس نسبت به انواع دیگر مارکت ها بسیار عالی عمل‌ می‌کند و چنانچه برای اپلیکیشنی نسخه ی به روز‌رسانی آن منتشر گردد، ایران اپس معمولا نخستین مارکت ایرانی می باشد که آن‌ نسخه ی به روزرسانی را در اختیار کاربران قرار می دهد. مایکت در این رتبه بندی در جایگاه سوم قرار می گیرد و در واقع کافه بازار پایین ترین و بدترین رتبه را دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس