توزیع قرص ژل رویال در داروخانه‌ها در آینده نزدیک


توزیع قرص ژل رویال در داروخانه‌ها در آینده نزدیک

مشاور معاون وزیر در امور تولیدات دامی از توزیع قرص ژل رویال در داروخانه‌ها در آینده نزدیک خبر داد.

مشیر غفاری شب گذشته سوم دیماه در نشست با زنبورداران خراسان شمالی در بجنورد گفت: با وزارت بهداشت و درمان توافق بر سر تولید قرص ژل رویال و توزیع آن در داروخانه‌ها صورت گرفته است.

وی افزود: از سوی دیگر یکی از شرکت‌های دانش بنیان را وارد عرصه کرده‌ایم تا فعالیت‌های مرتبط با زنبور عسل را جلو ببرد.

مجری طرح های توسعه زنبورداری وزارت جهاد کشاورزی در ادامه به سرشماری زنبورستان های کشور نیز اشاره و اظهارکرد: طبق سرشماری های انجام شده طی امسال، 106 کلونی زنبور عسل سرشماری شده اند که نسبت به سال گذشته رشد 26 درصدی داشته است.

مشیرغفاری ادامه داد: برخی از افراد این رشد را خوب ارزیابی کرده اند اما اگر تولید در واحد سطح افزایش داشته باشیم، پیروز شده ایم، چراکه عرصه های منابع طبیعی آنقدر کشش افزایش تعداد کلونی های زنبور عسل را نخواهند داشت.

وی بیان کرد: اکنون تعدادی از زنبورداران تعداد کلونی های خود را 10 تا 30 درصد افزایش داده اند این درحالیست که از سوی دیگر از نبود عرصه منابع طبیعی، گل و گیاه و ... نیز فریاد می زنند.

به گزارش ایسنا، مشاور معاون وزیر در امور تولیدات دامی تصربح کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در عرصه زنبورداری در حال انجام است، مذاکره با سازمان جنگل‌ها و مراتع برای GPS زدن استقرارگاه‌های زنبورستان‌ها است و در این ارتباط باید تشکل‌های زنبورداری نیز پای کار بیایند.

وی به گونه‌های گیاهی داخل کشور نیز اشاره و اظهار کرد: تاکنون از این ظرفیت غافل بوده‌ایم و باید از این ظرفیت با ارزش در صنعت زنبورداری استفاده کنیم و همچنین به سوی سایر تولیدات زنبور عسل همچون ژل رویال، زهرعسل، و ... پیش رویم.

مشیرغفاری همچنین از افزایش 134 درصدی تولید گرده در کشور توسط صنعت زنبورداری خبر داد و افزود: این اقدام مثبتی بوده است.

وی به عسل تغذیه ای نیز اشاره کرد و ادامه داد: در حال تدوین استاندارد برای این نوع عسل نیز هستیم.

مجری طرح‌های توسعه زنبورداری وزارت جهاد کشاورزی گفت: متاسفانه در کشور متخصص زنبور عسل وجود ندارد و این یکی از معضلات این صنعت به شمار می‌آید و زنبورداران کشور نیاز به دامپزشک متخصص زنبورعسل هستند.

وی در ادامه به تنوع محصول، بسته بندی، کیفیت و هویت‌گذاری نیز تاکید و تصریح کرد: باید تشکل‌های زنبورداری در این عرصه فعال شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !