فعالیت 80 دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی سیستان و بلوچستان


فعالیت 80 دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی سیستان و بلوچستان

زاهدان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای سیستان و بلوچستان گفت: 80 دستگاه تردد شمار اطلاعات مربوط به سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و رعایت نشدن فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری در مسیرهای ارتباطی این استان را ثبت می‌کنند.

ایوب کرد روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قابلیت ارائه اطلاعاتی همچون تعداد خودروهای عبوری، میانگین بیشترین و کمترین سرعت وسایل نقلیه و فواصل میان خودروها از جمله قابلیت دستگاه‌های تردد شمار محسوب می‌شود که با بهره‌گیری از آن ضمن جلوگیری از وقوع تخلف از بروز حوادث رانندگی نیز پیشگیری می‌شود.

وی افزود: فعال بودن ۲۱ دستگاه دوربین نظارتی با قابلیت نمایش هرگونه گره ترافیکی و تغییر شرایط جوی در محورهای پر تردد، تعداد ۲ دستگاه تابلوی «پیام متغیر» جهت نمایش پیام‌های ترافیکی و وضعیت جوی در محورهای پر ترافیک و ۱۸ دستگاه سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور جاده‌ای جهت ثبت سرعت‌های غیرمجاز را از جمله قابلیت‌های سامانه‌های هوشمند نظارتی فعال مرکز مدیریت راه‌های سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان وبلوچستان گفت: راه اندازی مرکز مدیریت راه‌ها و بکارگیری سیستم‌های هوشمند گام موثری برای ارتقای امنیت شهروندان بشمار می‌رود.

وی با بیان اینکه شهروندان با سامانه‌های برخط سفرهای خود را مدیریت کنند، بیان کرد: تلفن گویای ۱۴۱ اطلاعات و اخبار ترافیکی، هواشناسی و انسداد محورها را اطلاع رسانی می‌کند و همچنین امکان دریافت اطلاعات حوادث و رخدادهای جاده‌ای از کاربران جاده را نیز دارد.

کرد افزود: تلفن ۳۱۴۱ آماده دریافت گزارشات مربوط به سرقت و تخریب علائم ترافیکی و گاردریل های جاده‌ای در محورهای مواصلاتی نیمه شمالی سیستان و بلوچستان است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین درگاه اینترنتی ۱۴۱.ir و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ تمامی اخبار و وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی، هواشناسی، انسداد و رخدادهای جاده‌ای را اطلاع رسانی می‌کند و امکان دریافت تصاویر دوربین‌های نظارت و شناسایی نزدیکترین خودروهای امدادی، کارگاه‌های جاده‌ای، مسافت و مسیرهای بین شهرها و بسیاری از اطلاعات مفید دیگر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟