آشنایی با انواع ماسک سیب زمینی و عسل و خواص آن


آشنایی با انواع ماسک سیب زمینی و عسل و خواص آن

ماسک سیب زمینی و عسل روشن کننده پوست است و لک‌های پوستی را از بین می‌برد. برای افزایش خواص این ماسک کافی است آن را با مواد دیگر مانند آبلیمو، روغن بادام، روغن زیتون و... ترکیب کنید.

آشنایی با انواع ماسک سیب زمینی و عسل و خواص آن
ستاره |
سرویس آرایش و زیبایی - امروزه ماسک‌های صورت فراوانی در بازار وجود دارد، اما همچنان بسیاری از افراد، ماسک صورت خانگی را ترجیح می‌دهند. ماسک سیب زمینی و عسل یکی از ماسک‌های پرطرفدار است که روشن شدن پوست و رفع لک‌های پوستی یکی از خواص بی نظیر آن است. همچنین ترکیب این ماسک با مواد دیگر خواص آن را افزایش می‌دهد. برای آشنایی با خواص ماسک سیب زمینی و عسل، طرز تهیه و سایر ماسک‌های ترکیبی با آنها، در ادامه با ما همراه باشید.آنچه در این مطلب می‌خوانید:
خواص ماسک سیب زمینی و عسل ماسک سیب زمینی و عسل سایر ماسک‌های ترکیبی سیب زمینی و عسل سخن آخر

خواص ماسک سیب زمینی و عسل

سیب زمینی و عسل هر دو خاصیت آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی داشته و ترکیب آن‌ها خواص فوق العاده‌ای برای پوست دارد، برخی از این خواص عبارتند از:

درمان آکنه و جوش: عسل خاصیت ضدالتهابی و ضدباکتریایی دارد و سیب زمینی چربی پوست را کنترل می‌کند، بنابراین ماسک سیب زمینی و عسل برای درمان جوش و آکنه موثر خواهد بود. رفع چین و چروک: عسل و سیب زمینی هر دو خاصیت آنتی اکسیدانی دارند، بنابراین این ماسک چین و چروک صورت را کاهش می‌دهد. پاکسازی و لایه‌برداری پوست: عسل خاصیت آنتی باکتریال دارد وسیب زمینی یک لایه بردار طبیعی است؛ این ماسک سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد، پوست را روشن‌تر کرده و به درمان لک‌های پوستی کمک می‌کند.

آشنایی با انواع ماسک سیب زمینی و عسل و خواص آن

ماسک سیب زمینی و عسل

برای تهیه ماسک سیب زمینی و عسل دو قاشق غذاخوری آب سیب زمینی را با یک قاشق غذاخوری عسل ارگانیک ترکیب کنید. این ماسک را روی پوست صورت و گردنتان بمالید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند، سپس با آب سرد بشویید. سیب زمینی هم تیرگی پوست را برطرف کرده و هم به درمان هیپرپیگمانتاسیون (لک‌های تیره پوستی) کمک می‌کند.


سایر ماسک‌های ترکیبی سیب زمینی و عسل

برای تهیه ماسک سیب زمینی و عسل می‌توانید از ترکیبات دیگر هم استفاده کنید، تا خواص آن بیشتر شود. برخی از این ماسک‌ها عبارتند از:

۱. ماسک سیب زمینی، عسل و آبلیمو

برای تهیه این ماسک ۲ قاشق چایخوری آب سیب زمینی، ۲ قاشق چایخوری آب لیمو و نصف قاشق چایخوری عسل را با یکدیگر ترکیب کنید. این ترکیب را روی صورت و گردنتان بمالید، ۱۵ دقیقه صبر کنید، سپس آن را بشویید. استفاده از این ماسک یک روز در میان پوست شما را روشن و درخشان می‌کند.
هشدار: در صورتی که پوست حساسی دارید، از آبلیمو رقیق شده استفاده کنید.

آشنایی با انواع ماسک سیب زمینی و عسل و خواص آن
۲. ماسک سیب زمینی، عسل و آب گوجه فرنگی

۱ قاشق غذاخوری آب سیب زمینی، ۱ قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی و یک قاشق غذاخوری عسل را با یکدیگر ترکیب کنید تا حالت خمیری پیدا کند. این ماسک را روی صوررتتان بمالید و مدت ۱۵-۲۰ دقیقه صبر کنید، سپس آن را بشویید. استفاده روزانه از این ماسک به درمان جوش و آکنه کمک می‌کند.
هشدار: آب گوجه فرنگی خاصیت اسیدی دارد و پوست را خشک می‌کند، در صورتی که بعد از استفاده این ماسک دچار خشکی پوست شدید، از ۲ قاشق غذاخوری عسل استفاده کنید. عسل مرطوب کننده است و از خشکی پوست جلوگیری می‌کند.


۳. ماسک سیب زمینی، عسل و روغن زیتون

سیب زمینی خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و ترکیب آن با عسل و روغن زیتون یک ماسک فوق‌العاده برای درمان سیاهی دور چشم است. یک عدد سیب زمینی متوسط را پوست بگیرید و رنده کند. سپس یک قاشق غذاخوری عسل و مقداری روغن زیتون به آن اضافه کنید تا حالت خمیری پیدا کند. این ماسک را زیر چشمهایتان بمالید و نیم ساعت صبر کنید، سپس بشویید. استفاده از این ماسک دوبار در هفته سیاهی و چروک دور چشم را به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد.

آشنایی با انواع ماسک سیب زمینی و عسل و خواص آن
۴. ماسک سیب زمینی، عسل و توت فرنگی

۱ عدد سیب زمینی پوست گرفته شده را با دو عدد توت فرنگی مخلوط کنید، سپس نصف قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید. این ماسک را روی صورت و گردنتان قرار دهید و بعد از ۱۵-۲۰ دقیقه بشویید. استفاده از این ماسک دوبار در هفته خطوط ریز پوستی را برطرف می‌کند.


۵. ماسک سیب زمینی، عسل و روغن بادام

۱ عدد سیب زمینی کوچک را پوست بکنید و آن را رنده کنید، سپس ۱ قاشق غذاخوری عسل و ۱ قاشق غذاخوری روغن بادام به آن اضافه کنید. این ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه روی پوستتان قرار دهید، سپس بشویید. استفاده از این ماسک دوبار در هفته خطوط ریز پوستی را برطرف می‌کند.


سخن آخر

از آنجایی که این ماسک‌ها از مواد طبیعی درست می‌شوند، عارضه کمتری نسبت به محصولات شیمیایی دارند. با این وجود ممکن است به این ماسک‌ها آلرژی داشته باشید، بنابراین ضروری است قبل از استفاده آن‌ها را تست کنید. مقدار کمی از ماسک را روی ناحیه کوچکی از پوستتان بمالید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید، سپس بشویید. اگر در این مدت پوستتان دچار خارش یا سوزش شد، استفاده از ماسک را فراموش کنید و آن را دور بریزید.
آیا شما تاکنون از ماسک سیب زمینی و عسل استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما استفاده از انواع ماسک صورت می‌تواند به رفع مشکلات پوستی کمک کند؟ لطفا تجربیات، نظرات و پیشنهادات خود را با ما و سایر همراهان ستاره در میان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی