11 حلقه چاه آب غیرمجاز در پایتخت مسدود شد


11 حلقه چاه آب غیرمجاز در پایتخت مسدود شد

تهران- ایرنا- سرپرست امور منابع آب تهران بزرگ گفت: 11 حلقه چاه آب غیرمجاز طی یک هفته گذشته مسدود و از برداشت سالانه حدود 202 هزار متر مکعب آب جلوگیری شد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، راما حبیبی در این باره اظهار داشت با تلاش گروه گشت و بازرسی و با همکاری کارشناسان حقوقی و اخذ دستور قضایی طی یک هفته گذشته این تعداد حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در تهران و پردیس در مجموع به عمق ۵۶۳ متر و با دبی ۱۰.۵ لیتر برثانیه پر و مسدود شد.

وی همچنین با بیان اینکه این تعداد چاه ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی پر و مسدود شده است، افزود: با انجام این عملیات از خروج ۲۰۱ هزار و ۹۰۶ متر مکعب آب در سفره های زیرزمینی این امور جلوگیری خواهد شد.

سرپرست امور منابع آب تهران بزرگ تصریح کرد: طی این مدت در بخش آب های سطحی،۲مورد بررسی تصرفات غیرمجاز و در بخش آبهای زیرزمینی، ۱۳ مورد کنترل و بهره برداری، ۲ مورد شناسایی چاه غیرمجاز صورت پذیرفت که اخطاریه آن نیز ابلاغ گردید. همچنین با پیگیری های واحد بازرسی و نظارت نسبت به نصب ۳ دستگاه کنتور حجمی هوشمند بر روی چاه های پروانه دار اقدام شد.

حبیبی با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: برداشت های بی رویه آب سبب افت سطح آب های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب، کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت موضوع، این امور از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی‌کند.

۱۳ هزار متر مربع از حریم رودخانه کرج در محدوده اسلامشهر لایروبی شد

مدیرامور منابع آب اسلامشهر از لایروبی و رفع تصرف ۱۳ هزار متر مربع از اراضی حریم و بستر رودخانه کرج در محدوده این شهرستان خبر داد که برای مهار سیلاب‌های احتمالی انجام شد.

محمد رضا گیتی پژوه در این باره اظهار داشت: با تلاش کارشناسان این امور، لایروبی حدود سه هزار متر مکعب از مناطق سیل خیز رودخانه کرج وحدود ۱۰ هزار متر مربع از تصرفات غیر مجاز مجاور رودخانه در محدوده شهرک واوان در غالب آب بند، بند خاکی و نخاله ریزی با اخذ دستور قضایی و حضور ماموران انتظامی انجام شد.

وی افزود: با اهتمام به بارش ها در هفته های آینده و همچنین افزایش دبی و سطح آب رودخانه کرج در راستای افزایش ضریب آبگذری جریان رودخانه و پیشگیری از بروز خسارات ناشی از وقوع سیلاب احتمالی عملیات لایروبی و رفع تصرف انجام شد.
مدیر امور منابع آب اسلامشهر گفت: کارشناسان این امور همه روزه حتی در ایام تعطیل در حال رصد و پایش رودخانه های حوزه عملکرد این امور بوده و نسبت به ابلاغ هشدارهای لازم اقدام خواهند کرد.

شهرستان اسلامشهر در جنوب غرب تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها