تولید، تکثیر و بازکاشت بیش از 11 هزار نهال شمشاد به‌صورت گلدانی در نهالستان زاغمرز


تولید، تکثیر و بازکاشت بیش از 11 هزار نهال شمشاد به‌صورت گلدانی در نهالستان زاغمرز

رئیس اداره منابع طبیعی بهشهر از تولید، تکثیر و بازکاشت بیش از 11 هزار نهال شمشاد به‌صورت گلدانی در نهالستان زاغمرز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از بهشهر؛ سیدنقی عزیزی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهشهر، به اتفاق غفاری، معاونت امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و علوی، رئیس اداره بهره‌برداری اداره کل، جهت بررسی وضعیت کاشت و کیفیت نهال شمشاد از نهالستان زاغمرز بازدید کردند.

وی در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری برنا، اظهار کرد: گونه شمشاد خزری یکی از مهمترین گونه‌های همیشه سبز جنگل‌ های شمال کشور است و از آنجایی که این گونه مختص جنگل‌های ایران بوده، از اهمیت خاصی بین ذخایر جنگلی برخوردار است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهشهر در ادامه خاطرنشان کرد: آفت «شب پره» باعث نابودی بخش زیادی از رویشگاه‌های شمشاد کشور و استان شده و در مدت زمان کوتاهی حیات و بقای این گونه با ارزش و ممنوع القطع را به خطر انداخت.

وی با اشاره به کاهش چشمگیر سطح جنگل شمشاد به منظور حفظ و حراست از این گونه در معرض خطر انقراض؛ خاطرنشان کرد: احیاء و توسعه این گونه در حال حاضر بیش از 11 هزار نهال شمشاد از منطقه رویشی شمشاد در روستای لوجنده بخش یانسر این شهرستان و منطقه سنگده شهرستان ساری تهیه و به نهالستان زاغمرز شهرستان بهشهر منتقل و به صورت گلدانی بازکاشت شده و مقرر شد در صورت وجود نهال طبیعی در عرصه های جنگلی تا 50 هزار قلمه هم تهیه و بازکاشت گردد.

عزیزی در پایان گفت: امید است با چنین اقداماتی بتوانیم علاوه بر حفظ و حراست این گونه با ارزش جنگل های هیرکانی، به کاشت نسلی از شمشادهای سالم پرداخته و آن را توسعه دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022