جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان از وظایف مهم سوادآموزی قم است


بیژن سلیمان‌پور روز چهارشنبه درسومین جلسه شورای...


بیژن سلیمان‌پور روز چهارشنبه درسومین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی قم درتالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: خوشبختانه در عرصه سوادآموزی موفقیت‌های خوبی را بدست آوردیم، ولی همچنان باید دراین زمینه به تلاش‌های خود تا نابودی کامل معضل بی‌سوادی در جامعه ادامه دهیم.

طبق آمار سرشماری نفوس و مسکن ‌سال ۱۳۹۵ بیش از ۱۲۰ هزار تن در گروه سنی ۶ سال به بالا و ۳۳ هزار و ۶۶ تن نیز در سنین ۱۰ تا ۴۹ سال در قم از نعمت سواد محروم هستند.

معاون استاندار قم، مبارزه با بی‌سوادی را از جمله اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و حضرت امام (ره) عنوان کرد و افزود: حضرت امام یکی از اولویت‌هایی که داشت، سوادآموزی جامعه بود، چرا که قبل از انقلاب منشاء دیکتاتوری، خفقان و استبداد حاکمیت طاغوت، بی‌سوادی بود و امام راحل نیز مصمم بود تا با ترویج فرهنگ دانش، علم و سواد در بین مردم زمینه ورود قرآن کریم و تعالیم الهی به عرصه زندگی آنها را فراهم کند.

معاون استاندار قم همچنین با اشاره به ضرورت انجام برخی اقدام‌ها برای برطرف نمودن کامل بی‌سوادی درجامعه گفت: ممانعت از ترک تحصیل دانش آموزان ازکارهایی است که باید ما آن را دنبال کنیم.

سلیمان پور تصریح کرد: اینکه از سویی ما شرایط را برای توسعه نهضت سوادآموزی ایجاد کنیم، ولی از طرف دیگر شاهد بازماندن از تحصیل فرزندان به دلیل فقر و مشکلات خانوادگی باشیم، با راهبردهایی که برای مقابله با بی‌سوادی در پیش گرفته شده مغایرت دارد.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد از کودکان لازم التعلیم استان تحت پوشش آموزش و پرورش قراردارند، گفت: برغم اینکه از استانداردهای جهانی نیز جلوتر هستیم، ولی همین یک درصد نیز زیاد است و باید شرایط ادامه تحصیل برای همه دانش آموزان ایجاد شود.

معاون استاندار قم ، تعامل و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی را برای تحقق این هدف مورد تاکید قرار داد و گفت: به طور حتم در شناسایی بی‌سوادان جامعه به دلیل مخالفت‌هایی که افراد دارند، سختی‌هایی وجود دارد ولی باید درکنار هم اطلاعات را جمع آوری، تجمیع و یکسان کنیم.

سلیمان پور همچنین با بیان اینکه دراین راستا باید از ظرفیت سامانه‌های اطلاعاتی مانند سیب دانشگاه علوم پزشکی استفاده شود، گفت: آماری که از این طریق می‌توانیم از بی‌سوادان بدست آوریم قابل اعتنا و دقیق است.

وی اضافه کرد: باید آنجایی که باعث تقویت نظام اسلامی می‌شود، آمار و اطلاعاتی که دراختیار داریم را پای کار بیاوریم.

معاون استاندار قم درادامه استفاده از ظرفیت محیط‌های کارگری، نهادهای حمایتی، شهرداری‌ها و دهیاری‌های تابعه را برای احصا آمار بی‌سوادان استان مورد توجه دانست و گفت: بخشداری‌ها باید شهرداران و دهیاران را مکلف به همکاری با آموزش و پرورش کنند.

معاون استاندار قم در پایان بیان کرد: باید از تمام‌ ظرفیت‌های موجود در راستای اطلاع رسانی و همچنین ترویج فرهنگ سوادآموزی در جامعه استفاده های لارم صورت گیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس