فرماندار آستارا: ثبت احوال در سلامت انتخابات مهم است


فرماندار آستارا: ثبت احوال در سلامت انتخابات مهم است

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا گفت: نقش ثبت‌احوال و آمار مردم در سلامت انتخابات مهم است و شهروندان باید به گزارش بموقع اطلاعات وقایع حیاتی خود به این اداره، اهمیت بیشتری قائل باشند.

حسن رستم زاد روز چهارشنبه در نشست با کارکنان ثبت احوال آستارا در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: داشتن آمار و اطلاعات از وضعیت جامعه بر اساس وقایع چهارگانه در شناسایی بهتر شرایط اجتماعی حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: مدیران و کارشناسان ثبت احوال، نقش اجتماعی این نهاد را معرفی کنند و ارائه آمار صحیح، اساس برنامه ریزی های دقیق برای کشور است و سازمان ثبت احوال در این زمینه نقش برجسته و کلیدی دارد.

فرماندار آستارا ادامه داد: خدمات الکترونیکی ثبت احوال، امور مردم را آسان و زمینه کاهش مراجعه غیرضروری، صرفه جویی در هزینه و وقت، کاهش ترافیک و مصرف سوخت را فراهم کرده است.

رستم زاد گفت: سازمان ثبت احوال در ثبت هویت مردم و تولید آمارهای حیاتی در ۱۰۰ سال اخیر، منشاء خدمات و تحولات چشمگیری بوده است.

ابراهیم لقمان رئیس اداره ثبت احوال آستارا هم بیان کرد: در ۹ ماه امسال ۴۴۱ مورد ازدواج، ۸۳۲ مورد ولادت و ۳۵۷ مورد فوت در این شهرستان ثبت شده است.

وی ادامه داد: اداره ثبت احوال آستارا نیازمند تجهیز است و اختصاص ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار برای تجهیز این اداره کافی نیست و به توجه ویژه نیاز دارد.

سوم تا دهم دی ماه، هفته ثبت احوال نامگذاری شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی