برگشت 123 واحد صنعتی مازندران به مدار تولید


برگشت 123 واحد صنعتی مازندران به مدار تولید

ساری - ایرنا- استاندار مازندران گفت: در سال جاری 123واحد صنعتی تملیکی و راکد در مازندران به مدار تولید برگشتند.

احمد حسین زادگان عصر چهارشنبه در نشست با صنعتگران مازنی که با حضور مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور در ساری برگزار شد، افزود: روند حمایت از واحدهای صنعتی در سطح استان از سوی دستگاههای اجرایی همچنان ادامه خواهد داشت.

به گفته وی در سال‌جاری ۲ هزار میلیارد تومان نقدینگی در امر رونق تولید در مازندران به کار گرفته شد.

وی اضافه کرد: اگر موانع واحدهای صنعتی داخل استانی باشد از طریق مدیران استانی و در صورت موانع ملی نیز با دعوت از مسوولان ملی و وزرا این مشکلات را کاهش خواهیم داد.

نماینده عالی دولت در مازندران اظهارداشت: ما از لحاظ مالی نیز با رایزنی بانکها مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را کاهش خواهیم داد و در کنار این کمک ها انتظار داریم انحراف در هزینه کرد وامها نداشته باشیم.

حسین زادگان افزود: دولت برای کمک به تولیدکنندگان با ممنوعیت ورود حدود ۵۰۰ کالا وارد گود شد و این رویه باید در تمام سنوات ادامه داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: ما در داخل استان نیز ۲۴ موانع صنعتگران را شناسایی کردیم و در جهت کاهش این موانع نیز کارهای خوبی انجام شده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه در هر صورت بخش خصوصی باید اقتصاد را بر عهده گیرد، گفت: در تحریم ظالمانه امید ما به صنعتگران و بخش خصوصی برای دور زدن تحریم هاست و دولت بنای دور زدن تحریم را ندارد و توانایی این کار نیز ندارد.

حسین زادگان افزود:حمایت ما مشروط به این است که تولیدکنندگان ما انحرافی در هزینه کرد تسهیلات نداشته باشند چراکه تسهیلات را ما در شرایط سخت اقتصادی برای تولید اختصاص دادیم و انتظار داریم در جای خودش نیز هزینه شود.

استاندار مازندران با دفاع از دستاوردهای برجام گفت: به هر حال این توافقنامه دستاوردهای خوبی را برای کشور به همراه داشت و خروج آمریکا مشکلاتی را برای اجرای این توافق ازسوی اروپاییان نیز ایجاد کرد ولی ما بی توجه به بدعهدی ها کارمان را پیش می بریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری