یک مسئول : گیلان در ادبیات دفاع مقدس مظلوم واقع شده است


یک مسئول : گیلان در ادبیات دفاع مقدس مظلوم واقع شده است

رشت – ایرنا - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان بیان کرد: به رغم حضور بارز رزمندگان استان در دفاع مقدس و تقدیم هشت هزار شهید در جنگ تحمیلی متاسفانه این استان در مقوله ادبیات دفاع مقدس مظلوم واقع شده است.

سرهنگ عباس بایرامی روز چهارشنبه در نشست کمیته فرهنگی ،اجتماعی و رسانه ای شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با اشاره به در پیش بودن سالروز عملیات کربلا ۴ و ۵ افزود : حدود دوهزار گیلانی بطور مستقیم در کربلای ۵ نقش آفرین بودند اما متاسفانه کمتر به این موضوع پرداخته شده است.
وی با تاکید بر نقش رسانه در فرهنگ سازی افزود : رسانه های استان تلاش کنند بیش از گذشته نقش گیلانیان را در هشت سال جنگ تحمیلی مورد واکاوی قرار داده و به ابعاد مغفول مانده و نقش رزمندگان استان در هشت سال دفاع مقدس بپردازند.
وی همچنین از رسانه های استان خواست مقوله ایجاد موزه دفاع مقدس را مورد توجه قرار داده و نگاه عمیق تری به این موضوع داشته باشند.
بایرامی از ارائه طرح اطلس جنگ گیلان خبر داد و تصریح کرد: این اطلس بر مبنای روز شمار هشت سال دفاع مقدس گیلانیان تدوین می شود و اگر چه ممکن است مراحل تکمیل آن چندین سال به طول بیانجامد اما برای آینده استان بسیار مثمرثمر خواهد بود.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در این نشست بر نقش آفرینی بارز گیلانیان در هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: نمادهای اقتدار همیشه ماندگارند ؛اما باید تلاش شود تا این دلاورمردیها برای نسل نو واگویه و بعنوان الگو معرفی شوند.
محمد باقر باقرزاده با بیان اینکه وارد چله دوم انقلاب شده ایم از رسانه های استان خواست غرورآفرینی رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی و افتخار آفرینی گیلانیان بیشتر موردتوجه و انعکاس قرار گیرد تا نسل جدید بیش از همیشه عظمتی را که خلق شد، بشناسد.
تهیه مستند از زندگینامه شهدای دفاع مقدس و تشکیل کارگاه آموزش و پرورش خبرنگاران حرفه ای در حوزه دفاع مقدس از بارزترین پیشنهادات این نشست بود که در صدا و سیمای مرکز گیلان برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد