هزینه‌کرد 12 میلیارد تومانی برای ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس استان مرکزی


هزینه‌کرد 12 میلیارد تومانی برای ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس استان مرکزی

گروه اجتماعی ــ استاندار مرکزی گفت: تاکنون در مجموع 12 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی برای تکمیل باغ‌موزه دفاع مقدس این استان هزینه شده است که این باغ‌موزه دهه‌فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

هزینه‌کرد 12 میلیارد تومانی برای ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی امروز چهارشنبه، چهارم دی ماه در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، گفت: در سال جاری برای تکمیل و بهره‌برداری از طرح باغ موزه دفاع مقدس ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل منابع ملی و ۷۰۰ میلیون تومان از محل اعتبار استانی اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: تاکنون در مجموع ۱۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی برای تکمیل باغ‌موزه دفاع مقدس این استان هزینه شده است. محوطه باغ موزه دفاع مقدس استان با حضور یکی از مسئولان ملی همزمان با ۹ استان دیگر در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

این مقام مسئول اضافه کرد: در اجرای برخی پروژه‌ها تلاش و همت و همکاری بین دستگاه‌های متولی، اهمیت بالاتری نسبت به اعتبار دارد که در راستای ساخت موزه دفاع مقدس، در سال‌های اخیر بویژه دو سال گذشته مشارکت عمومی بین دستگاه‌های دولتی و صدها فرد حقیقی و خصوصی و شرکت‌ها دیده شده است.

آقازاده اظهار کرد: یکی از بهترین مراکز فرهنگی، معنوی و دیدنی استان در این مجموعه در حال شکل گیری است. این مجموعه می‌تواند یک اهرم خوب و نهاد تأثیرگذار در فرهنگ مردم استان و آشنا کننده نسل جوان جامعه با آرمان های انقلاب و امام (ره) و ترویج دهنده فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشد.

وی بیان کرد: در دو ماه گذشته برای نخستین بار بیش از سه هزار و ۴۰۰ نفر از دانشجویان، مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های استان از قسمت‌های مختلف باغ موزه استان مرکزی بازدید کرده اند و این در حالی است که این باغ موزه هنوز افتتاح نشده است.

به گزارش ایکنا، مصطفی مشایخی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: طی دو ماه گذشته ۴هزار و ۵۰۰ نفر از اقشار مختلف بویژه دانشجویان و دانش آموزان از مجموعه نگارخانه و سالن آمفی تئاتر و تصاویر شهدا در دیوار لاله‌های موزه دفاع مقدس بازدید کرده اند.

مصطفی مشایخی اضافه کرد: موزه آرایی و تجهیز باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی همزمان با عملیات ساخت این پروژه در بخش موزه توسط ۲۲ دستگاه دولتی، نظامی و خصوصی در استان صورت گرفته است. همچنین در راستای تکمیل این مجموعه و اجرای آب‌نما و نورپردازی تاکنون در مجموع ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده و ۸ میلیارد دیگر اعتبار لازم است.

وی ادامه داد: تاکنون آثار ۴۰۰ شهید استان جمع آوری شده و تجهیزات انفرادی، نیمه سنگین و سنگین و هر آنچه درون و خارج استان مورد نیاز موزه بوده چیدمان و برخی برای ساختمان گالری‌ها دپو شده‌اند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: امیدواریم تا پایان دی ماه بتوانیم سفت کاری و نمای ساختمان باغ موزه را به اتمام برسانیم، محوطه باغ موزه دفاع مقدس همزمان با دهه مبارک فجر به بهره برداری می‌رسد و به عنوان یک پارک عمومی در اختیار مردم استان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شیوع 3 بیماری خطرناک از داخل افغانستان به ایران !