شاخص آلودگی هوا در همدان به 500 رسید؟


شاخص آلودگی هوا در همدان به 500 رسید؟

براساس اطلاعات درج شده در سایت کنترل کیفیت هوا، ساعت 17 امروز -چهارشنبه 4 دی- شاخص آلودگی هوای همدان با PM10 روی عدد 500 ایستاد تا یک بار دیگر ضرورت توجه مدیران به سلامت مردم را گوشزد کند.

طی هفته گذشته همدان در تمام روزها با آلودگی هوا مواجه بود اما از آنجا که مدیران دستاندرکار معتقد بودند میزان مراجعه مردم به بیمارستان‌ها افزایش نداشته آن را غیر واقعی می‌دانستند.

در همین راستا اداره کل محیط زیست استان همدان اطلاعیه ای صادر کرد: «به اطلاع همشهریان گرامی در همدان می رساند ایستگاه پایش کیفیت هوای همدان در ساعت ۱۷ عصر به صورت موقت دچار نقص فنی شده و عدد غیرواقعی مبنی بر شرایط خطرناک نشان داده در صورتی که شرایط واقعی، ناسالم برای گروه های حساس و مهمترین آلاینده هوا ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون بوده است.

به گروه‌های حساس از جمله جانبازهای شیمیایی، مادران باردار، سالمندان، کودکان، بیماران قلبی، ریوی و تنفسی توصیه می‌شود حتی‌الامکان فعالیت‌های خود را در خارج از منزل کاهش دهند. همچنین گروه‌های حساس از حضور در خارج از منزل پرهیز کنند.»

آلودگی هوای همدان باعث شده هم اکنون دومین کارگروه شرایط ویژه آلودگی هوای همدان در محل اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان تشکیل و تصمیمات تازه ای در این زمینه اتخاذ شود.

تصمیمات و اهم موارد مطرح شده دومین کارگروه شرایط ویژه آلودگی هوای همدان

علیمردان طالبی، مدیرکل بحران استانداری همدان در این کارگروه در مورد شرایط تعطیلی مدارس در هنگام آلودگی هوا بیان کرد: با اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر پایداری هوا از 96 ساعت قبل و اعلام حفاظت محیط زیست مبنی بر اعلام شاخص آلودگی ناسالم به معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان همدان، به درخواست این معاونت کمیته شرایط ویژه آلودگی هوا تشکیل شده و تصمیم گیری برای تعطیلی مدارس طبق دستور العمل در شرایط شاخص ناسالم(وضعیت قرمز) صورت می گیرد. سپس اداره کل آموزش و پرورش استان از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تعطیلی را اعلام خواهد کرد.

طالبی ادامه داد: توزیع ماسک تنفسی استاندارد در بین کارکنان شهرداری همدان و پلیس راهنمایی و رانندگی آغاز شده است.

وی بیان کرد: معاونت بهداشتی و درمانی استان توصیه های لازم را از طریق تلویزیون های شهری و صدا و سیما در مواقع آلودگی هوا اطلاع رسانی عمومی می کند.

طالبی اضافه کرد: رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی شهر همدان درباره ضرورت معاینه فنی و روشن نبودن وسیله نقلیه در هنگام توقف طولانی برای سوار شدن مسافر با کمک سازمان اتوبوسرانی و پلیس راهور توجیه شوند.


سیدعادل عربی، معاون پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز گفت: علت آلودگی هوای همدان در روزهای اخیر ذرات کمتر از 2.5 میکرون بوده که در ساعات 18 تا 21 به علت اوج ترافیک ذرات بالای 10 میکرون موجب آلودگی سنجش شده که نمک پاشی سطح شهر در روزهای برفی و تردد خودروها پس از آب شدن برف ها در این موضوع بی تاثیر نبوده است.


وی خاطرنشان کرد: شرایط فعلی هوای همدان ناسالم برای گروه های حساس است.


باقری، مدیرکل هواشناسی استان همدان نیز گفت: شرایط هوا در روزهای پنجشنبه و جمعه 5 و 6 دی ماه نیز پایدار خواهد بود.


سرهنگ علی فکری، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان نیز بیان کرد: از فردا -پنجشنبه 5 دی ماه- نظارت بر معاینه فنی خودروها شدت می گیرد و با وسایل نقلیه دودزای سنگین و سبک برخورد جدی خواهد شد.


وی ادامه داد: نظارت بر معاینه فنی خودروها از طریق سیمفا راهگشا است که در صدد راه اندازی این سامانه در همدان هستیم.


وی تاکید کرد: با اتوبوس های حمل و نقل شهری که قبل از حرکت به صورت درجا روشن می مانند برخورد خواهد شد.


نماینده دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان نیز گفت: به گروه‌های حساس از جمله جانبازهای شیمیایی، مادران باردار، سالمندان، کودکان، بیماران قلبی، ریوی و تنفسی توصیه می‌شود حتی‌الامکان فعالیت‌های خود را در خارج از منزل کاهش دهند همچنین گروه‌های حساس از حضور در خارج از منزل پرهیز کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !