یکی از هنرهای کاربردی و در عین حال دارای متنوع هنر خیاطی می باشد که اکثر بانوان از این هنر برخوردار هستند و با استفاده از انواع پارچه ها همراه با مهارتی که دارند کارهای هنری جالبی را طراحی و خیاطی می کنند، در این مطلب تصمیم داریم شما را با مراحل دوخت کیف ساده زنانه با پارچه های در دسترس و معمولی آشنا کنیم.

آموزش دوخت کیف ساده زنانه

هنر خیاطی هنری است که به طور دائم و همیشگی به آن نیاز داریم و امروزه این هنر با توجه به جامعه مدگرا و به روزی که داریم از لحاظ طراحی و دوخت انواع لباس و وسایل ضروری دارای تنوع و خلاقیت چشمگیری می باشد که روز به روز به تنوع این محصولات افزوده می شود، دوخت انواع کیف نیز جزء این مجموعه گسترده و متنوع می باشد که شامل دوخت کیف پول زنانه و مردانه، دوخت کیف مجلسی، دوخت کیف یک طرفه، دوخت کوله پشت و… می باشد که در این مطلب قصد داریم دوخت یک کیف ساده را با استفاده از وسایل در دسترس و اضافی که در منزل دارید به شما آموزش دهیم.

شما می توانید با توجه به نیازی که دارید و هم چنین طبق سلیقه و علاقه خودتان با روشی ساده و راحت کیف زیبایی را طراحی و شروع به دوختن آن کنید. با استفاده از کمی خلاقیت و یاد داشتن اصول اولیه هنر خیاطی می توانید به سادگی آنچه مدنظر دارید را با دستان هنرمند خود بدوزید و از هنر دست خود لذت ببرید. ین کیف را می توان با استفاده از پارچه کتان، تترون، جین و… دوخت و یا برای لایه روی آن از نمد استفاده نمود و صاحب یک کیف نمدی زیبا شد که انتخاب نوع پارچه کاملا سلیقه ایی است.

دوخت این کیف ساده برای کسانی که آشنایی مختصری با خیاطی دارند و در واقع برای افراد مبتدی و تازه کار قابل اجرا و خیلی آسان است. برای دوخت این نوع کیف نیاز به وسایل زیادی نیست و شما می توانید با توجه به سلیقه خود پارچه دلخواه را انتخاب نمایید و برای دوختن بند آن نیز می توانید از جنس همان پارچه و یا از چرم استفاده کنید که دوام بالایی دارد.

وسایل لازم برای دوخت کیف :

پارچه در طرح دلخواه ۱ متر پارچه ساده برای دوخت آستر ۱ متر نخ، قیچی چرم طبیعی یا مصنوعی برای دوخت بند کیف چرخ خیاطی

آموزش دوخت کیف ساده با نمد و پارچه های معمولی در منزل

نحوه دوخت کیف :

در مرحله اول دوخت کیف ساده باید ابتدا پارچه ها را در هر اندازه ای که مدنظر دارید برش دهید که در واقع حدود ۴۰ الی ۵۰ سانتی متر برای برش پارچه ها کافی است. برای این که اندازه های گرفته شده دقیق باشند می توانید از متر خیاطی استفاده کنید. سپس اندازه ها را با استفاده از صابون خیاطی روی پارچه علامت گذاری نمایید. سپس دور تا دور پارچه را با احتساب یک سانتی متر به منظور جای دوخت با قیچی برش بزنید. برای پارچه ای که به منظور رویه کیف استفاده می کنید دو تکه پارچه ۴۰ در ۵۰ و برای پارچه آستر هم دو تکه پارچه به همین اندازه برش بزنید.

آموزش دوخت کیف ساده با نمد و پارچه های معمولی در منزل

کناره های پارچه ها را به اندازه دو سانتی متر تا کنید و اتو بکشید. اکنون نوبت وصل کردن دو تکه پارچه رویی به دو تکه پارچه آستر می باشد. آن ها را دقیق بر روی هم قرار دهید و از روی جایی که برای دوخت در نظر گرفته بودید به طور کامل چرخ کنید. جای دوخت را از قسمت وسط آن باز نمایید و مجددا اتو بکشید. بخش رویه کیف را به همان صورت که پشت و رو می باشد به داخل قسمت آستری هدایت کنید. با دست خود تکه رویه را به طور کامل و دقیق به طرف داخل قسمت آستری قرار دهید.

آموزش دوخت کیف ساده با نمد و پارچه های معمولی در منزل

در مرحله بعدی دوخت کیف ساده نوبت متصل کردن بند کیف است. برای وصل کردن بند به کیف هر طرف از بند چرمی را میان دو لایه پارچه بگذارید. در این مرحله قسمتی از لبه پارچه را که به طرف داخل برده بودید باعث مرتب بودن و فیکس بودن کار شما می شود. با استفاده از یک گیره بند کیف را در بین دو لایه پارچه ثابت نمایید و با استفاده از چرخ خیاطی شروع به دوختن کیف ساده خود نمایید.

آموزش دوخت کیف ساده با نمد و پارچه های معمولی در منزل

اکنون زمان پشت و رو کردن کیف است. قسمت طرح دار کیف بخش رویی آن است و قسمت آستری به سمت داخل قرار دارد. کیف ساده و زیبا شما با استفاده از هنر دستتان اکنون آماده شده است.

آموزش دوخت کیف ساده با نمد و پارچه های معمولی در منزل

نکاتی در مورد انتخاب پارچه و بند کیف :

بهتر است قبل از انتخاب پارچه و بند کیف نوع استفاده و کاربرد کیف را در نظر بگیرید و بعد طبق آنچه نیاز دارید جنس پارچه و بند کیف را انتخاب نمایید. اگر کیف شما جنبه فانتزی دارد و وسایل زیادی درون آن نمی گذارید، می توانید بند کیف را از جنس پارچه مورد نظر انتخاب نمایید. ولی در مواردی که کیف باید استحکام و دوام زیادی داشته باشد بهتر است که از بند چرمی یا برزنتی استفاده کنید.

ویژگی خوبی که دوخت این کیف ساده دارد این است که سایز و اندازه آن به دلخواه و سلیقه شما می باشد، مثلا می توانید آن را در ابعاد کوچک برای دوخت کیف پول نیز بسازید.

آموزش دوخت کیف ساده با نمد و پارچه های معمولی در منزل

در این مطلب شما را با روش دوخت کیف ساده و کاربردی آشنا کردیم. امیدواریم که با الگو برداری از دوخت این نوع کیف با توجه به سلیقه و مهارتی که در خیاطی دارید، بتوانید کیف دلخواه و مورد نیاز خود را بدوزید و از آن استفاده لازم را ببرید. حال ضمن اینکه امیدواریم از این آموزش زیبا نهایت استفاده را برده باشید از شما دوستان علاقه مند دعوت می نماییم با کلیک بر روی دوخت کیف و کفش و مراجعه به این بخش از دیگر آموزش های جذاب و دیدنی برای دوختن انواع مختلف کیف و همچنین کفش و دمپایی آشنا شده و به این ترتیب صاحب بهترین ها شوید.