مسعود کیمیایی فاز جدیدی را در زندگی تجربه می کند/ پیشنهاد دوستانه طرفداران نساجی به سیروس مقدم/ دستمزد دردسرساز مهران مدیری!/ اعتماد به نفس دردسرساز یک مدلینگ


مسعود کیمیایی فاز جدیدی را در زندگی تجربه می کند/ پیشنهاد دوستانه طرفداران نساجی به سیروس مقدم/ دستمزد دردسرساز مهران مدیری!/ اعتماد به نفس دردسرساز یک مدلینگ

مجتبی احمدی- دبیر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا

مسعود کیمیایی که یکی از کارگردانان صاحب سبک سینمای ایران است و رنسانس فیلمسازی با «قیصر» او اتفاق افتاد حالا در تصمیمی شاید عجیب و سخت می خواهد سریال سازی را برای شبکه نمایش خانگی تجربه کند. اتفاقی که شاید تجربه بیزنسی موفقی باشد اما می تواند در عرصه حرفه‌ای برای او اتفاق مبارکی نباشد. باید دید «جسدهای شیشه‌ای» برای مسعود کیمیایی چه آورده‌ای دارد که آقای استاد تصمیم گرفته است مدیوم جدیدی را در عرصه فیلمسازی تجربه کند.

دردسر اخیر مهران مدیری به سبک و سیاق قراردادش با تلویزیون برمی‌گردد. مدیری بی تردید یکی از گران‌ترین مجریان فعلی تلویزیون است که از قواعد امر برمی آید. در دوره های مختلف برای تلویزیون طاقچه بالا هم می گذارد هربار محدودیت یا معذوریتی از تلویزیون برای او تعریف می شود به راحتی قهر می کند و برای ساخت سریال یا حتی برنامه های دیگر به شبکه نمایش خانگی می رود، اگر آنجا هم با چارچوبی مواجه شود با آنجا هم قهر می کند و به تلویزیون برمی گردد و فعلا ناز او خریدار دارد. هرچند تجربه نشان داده که او باید از موقعیت فعلی اش مراقبت کند چراکه مدیری بی‌شک یکی از بهترین‌ها در عرصه کاری خودش است.

شایعات زیادی درخصوص دستمزد مهران مدیری به گوش می‌رسد و سبک و سیاق قرارداد «دورهمی» با تلویزیون موضوع پررنگ و لعاب اکثر رسانه ها در هفته گذشته بود. از دستمرد 90 میلیونی او برای یک برنامه بگیرید تا هزینه یک میلیارد و دویست تومانی برنامه تا 20 درصد از حق پخش آگهی بازرگانی و حتی هزینه 500 میلیون تومانی برای هر برنامه مدام در راهروهای صدا و سیما در رسانه ها پیچید تا مهران مدیری این بار نه به خاطر آنچه می گوید که به خاطر آنچه می گیرد چهره هفته ما شود.

پرواضح است که سریال «پایتخت» یکی از موفق ترین سریال‌های تاریخ سریال سازی رسانه ملی است که به موازات علاقه مخاطبان و مردم به این سریال، مسئولین تلویزیون نیز این مجموعه تلویزیونی را در فصل های مختلف پسندیده اند و محبوبیت این مجموعه به دلایل مختلفی بستگی دارد که بارها به آن پرداخته ایم. البته در تمام این سالها این مجموعه تلویزیونی نیز با حواشی بسیاری از سوی دوستان و دشمنانش مواجه بوده است اما هرگز هیچ قدرتی نتوانسته این مجموعه تلویزیونی را از راس پایین بیاورد و طرفدارانش را کم کند چراکه «پایتخت» به قول سیروس مقدم فقط برای مردم است این مرم هستند که می توانند جایگاه این مجموعه تلویزیونی را تعیین کنند.

در میان خانواده سریال «پایتخت» مردی باهوش و آرام با مجموعه ای از اخلاق و رفتار حرفه ای و انسانی در راس قرار دارد که بی تردید رعایت اخلاق و احترام در تمام این سالها که او را می شناسیم سرلوحه کارش بوده است. تمام کسانی که سیروس مقدم را از نزدیک می شناسند خوب می دانند او جدا از توانمندی های تخحصصی حرفه اش به عنوان مرد شماره یک سریال سازی، انسانی مبادی آداب و رفتار استاندارد است. شاید نزدیک به هزار بازیگر حرفه ای در طول سال ها فعالیت سیروس مقدم، در کنار او کار کرده اند و شاید بیش از 10 هزار هنرمند از پشت دوربین با سیروس مقدم همکاری داشته اند و همگان بر این ادعا می توانند صحه بگذارند که سیروس مقدم تمام هم و غمش جدا از کیفیت کارش در سریال سازی نگه داری از آداب حرفه ای و نرنجاندن اطرافیانش است. هرگز در کارش کم نمی گذارد خسته نمی شود و بی تردید صمیمت آثارش در سریال سازی درخشان و حرفه ای اش جلوی دوربین برمی گردد.

اخیرا تنی چند از طرفداران تیم محبوب قائمشهری (نساجی مازندران) از او خواسته‌اند مراقب جایگاه تیم محبوب‌شان در سریال «پایتخت» باشند. این درحالی است که سیروس مقدم با علاقه و شناختی که به فوتبال و جایگاه تعصبی تماشاگر در این رشته ورزشی دارد بی‌تردید اجازه نمی‌دهد سریالش با روح و روان مخاطبان در هر جایگاهی که هستند بازی کند.

گفت و گوی تلفنی شقایق دلشاد با یکی از شبکه های رادیویی آنقدر عجیب غریب بود که به سرعت تمام شبکه های مجازی را طی کند و دست به دست بچرخد. اعتماد به نفس این خانم هنرمند با هر جایگاه هنری که مدنظر خودش و برنامه سازان رادیو است او را به یکی از چهره های هفته خبرگزاری برنا تبدیل کرده است.

فردوس حاجیان را خیلی از خانواده هنر نه تنها به این دلیل که برای گروهی از دانش آموزان تولید برنامه آموزشی کرده است که به دلیل حضورش در گروه هنری دانشگاه آزاد می شناسند. بخش عمده ای از بازیگران جوان سینما و تئاتر و تلویزیون امروز از هنرجویان همان مقطعی بودند که فردوس حاجیان به عنوان مدیر گروه فعالیت می‌کرد. هفته گذشته در اقدامی تحسین برانگیز امیر جعفری و ریما رامین فر و علی صالحی به مناسبت روز تولد عمو فردوس به منزل او رفتند تا ضمن احوال‌پرسی از او یادآور روزهای خوبی باشند که فردوس حاجیان در عرصه هنر فعالیت می کرد. او این روزها در بستری بیماری است و برای سلامتی اش دعا می کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات تازه از مرگ 6 کارگر در آتش سوزی شرق تهران