178 هزار گردشگر از بیت تاریخی امام ( ره )در خمین بازدید کردند


178 هزار گردشگر از بیت تاریخی امام ( ره )در خمین بازدید کردند

خمین - ایرنا - مدیر موسسه حفظ، تنظیم و نشر آثار امام (ره) در خمین گفت: 178 هزار گردشگر داخلی و خارجی در 9 ماه امسال از بیت تاریخی آن حضرت بازدید کردند و 40 هزار بسته فرهنگی (کتاب ،لوح فشرده پوستر ) برای آشنایی بیشتر بازدیدکنندگان با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی، بین آنان توزیع شد.

حجت الاسلام سید «جواد رضوی » روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: ۱۶۵ نفر از این گردشگران از کشورهای سوئیس ، آلمان ، کانادا، عراق ، پاکستان و چین از بیت امام خمینی(ره) در این شهرستان بازدید کردند.

وی اظهارداشت : گردشگران داخلی هم در قالب کاروان، اردوهای دانشجویی و دانش‌آموزی و گروه‌های خانوادگی ازاین بنای تاریخی دیدن کردند.
بیت تاریخی امام خمینی( ره ) عمارتی چهار هسته‌ای است که بر خلاف معماری خانه‌های سنتی ایرانی حیاط آن در مرکزیت نیست بلکه در اضلاع آن قرار گرفته است.
این بیت تاریخی در محله سه پل شهر خمین و در شمال رودخانه این شهر حدود ۲۰۰ سال پیش ساخته و به شماره ‎ ۱۷۴۶در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.
سنگ نگاره‌های تیمره، گور دخمه‌ای ، قبرستان‌ها و کلیسای ارامنه، کبوترخانه‌ها، دستکندهای زیرزمینی، قلعه‌های تدافعی، قلعه سالار محتشم، تیمچه بازار، مسجد جامع و ۲۴ بقاع متبرکه از مهم‌ترین آثار تاریخی خمین هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات