درخواست‌های امام سجاد(ع) از خدا/ راه مصونیت از عذاب قیامت


درخواست‌های امام سجاد(ع) از خدا/ راه مصونیت از عذاب قیامت

آیت‌الله ری‌شهری با اشاره‌به فرازهای دعای مکارم‌الاخلاق امام سجاد(ع)، گفت: حضرت(ع) از خداوند درخواست می‌کنند از جمله کسانی قرارشان دهد که مقابل وسوسه‌های شیطان محکم و غیرقابل نفوذ باشند.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، آیت الله «محمد محمدی ری شهری» یکشنبه، اول دی ماه پیش از آغاز درس خارج فقه حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) طی سخنانی درباره دعای نورانی مکارم‌الاخلاق امام سجاد(ع)، اظهار کرد: حضرت‌ سجاد(ع) در این دعا در زمره بندگان صالح قرار داشتن را از خداوند سبحان تقاضا می‌کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه از نظر لغت صلاح مقابل فساد است، تصریح کرد: در طول تاریخ همواره انسان‌های صالح در مقابل انسان‌های فاسد ایستادگی کرده و مقابله داشتند.

وی با اشاره به پیوند و ارتباط محکم بخش‌های مختلف دعای مکارم الاخلاق با یکدیگر، اضافه کرد: در بخشی از دعای مکارم الاخلاق، امام سجاد(ع) از خداوند درخواست می‌کنند از جمله کسانی قرارشان دهد که مقابل وسوسه‌های شیطان محکم و غیرقابل نفوذ باشند.

آیت الله ری شهری افزود: همچنین حضرت(ع) از خداوند درخواست می‌کنند که ایشان را همواره در مسیر درست و صراط مستقیم حفظ کرده و دچار انحراف نکند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در ادامه بیان کرد: در بخش دیگری از دعا امام(ع) از خداوند درخواست می‌کنند که ایشان را راهنما و هادی دیگران قرار دهد.

وی با بیان اینکه در آیات قرآن کریم صالحان، رشاد و راهنمای مردم معرفی می‌شوند، ابراز کرد: آنها هادی و مرشدان حقیقی مردم در دنیا و در روز قیامت از آتش دوزخ در امان هستند.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری درباره ریشه‌های قرآنی دعای مکارم‌الاخلاق، خاطرنشان کرد: طبق آیات قرآن کریم حضرت ابراهیم(ع) و حضرت یوسف(ع) از خداوند قرار گرفتن در زمره صالحان را درخواست کرده اند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !