نمایش «وازرس» در سمنان به روی صحنه رفت


نمایش «وازرس» در سمنان به روی صحنه رفت

سمنان- ایرنا- نمایش «وازرس» به کارگردانی رحیم موسوی شامگاه چهارشنبه در تئاتر شهر فرهنگسرای کومش سمنان به روی صحنه رفت و اجرای آن تا چهاردهم دی ماه ساعت 18 ادامه خواهد داشت.

نمایشنامه «وازرس» با برداشتی آزاد از نمایشنامه «بازرس» نوشته نیکلای گوگول به گویش باستانی سمنانی برگردان و آماده اجرا شده است و با نقش آفرینی بازیگران پیشکسوت شهر سمنان و همچنین بازیگرانی که به گویش سمنانی تسلط دارند به روی صحنه رفته است.

مهدی رحیمیان، محمد حسن جواهری، علیرضا نجم الدین، احمد مرادی حقیقی، حسین آفاقی، کاوه وثوقی، حمید رضا آفاق، احمد خدایی پارسا، احمد شاهورانی، اعظم غلامی، حسن طاهریان، سمیه خیرآبادی، ریحانه مرادی حقیقی، جلال علی الحسینی، الهه ناظریه، ماندانا معمار، میترا حبیب زاده، جواد رفیعیان، داوود خیرالله، آرش رحیمیان، مختار شهرو، عبدالله صندوقدار و اروند موسوی بازیگران این نمایش را تشکیل می دهند.

نمایشنامه بازرس اثری طنز از گوگول نمایشنامه نویس روسی است و توسط خانم عزت عزیزالدین به گویش سمنانی برگردان شده است، این نمایش سعی کرده است با نزدیک کردن فضای جغرافیایی به فرهنگ بومی و نقد به رویدادهایی که در شهر سمنان آشنا به نظر می رسد فضای جامعه را به با زبانی طنز نشان دهد.

این نمایش توسط گروه تئاتر «بامداد» سمنان آماده اجرا شده است و دومین اثر این گروه و کارگردان با انتخاب نمایشنامه ای از نیکلای گوگول است. این گروه اثری دیگر از این نمایشنامه نویس به نام «شنل» را با عنوان سمنانی «لبادا» در سال ۱۳۶۸ نیز به اجرا رسانده بود.

نمایشنامه بازرس در سال ۱۸۳۶ میلادی نوشته شده است و اجرای آن به گویش سمنانی باعث خواهد شد مردم شهر سمنان ارتباط بهتری با مفهوم و پیام این نمایشنامه برقرار کنند.

گوگول از نمایشنامه نویسان معروف کشور روسیه و از بهترین طنزنویسان جهان است که سال ۱۸۰۹ در یکی از روستاهای اوکراین به دنیا آمد؛ گوگول را بنیانگذار سبک رئالیسم انتقادی در ادبیات روسیه می‌دانند و از معروف‌ترین آثار وی می‌توان شنل، بازرس، روح‌های مرده، عروسی و قماربازان را نام برد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا