اقدامات زیربنایی و کارهای بزرگ و اساسی در راستای تامین آب پایدار در سراسر هرمزگان در حال اجراست/افتتاح دو پروژه مهم در تصفیه خانه آب بندرعباس


اقدامات زیربنایی و کارهای بزرگ و اساسی در راستای تامین آب پایدار در سراسر هرمزگان در حال اجراست/افتتاح دو پروژه مهم در تصفیه خانه آب بندرعباس

دو پروژه مهم احداث، خرید و نصب دو دستگاه دیزل و ژنراتور برق اضطراری و خرید و نصب دو دستگاه شناسایی جلبک و سموم در تصفیه خانه آب بندرعباس با حضور استاندار هرمزگان و مهندس حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور، به بهره‌برداری رسیدند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ این پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال و ظرفیت ۴/۴ مگاوات تامین برق، راه‌اندازی شده است.

دکتر فریدون همتی پس از افتتاح این پروژه ها، عنوان کرد: سامانه پیشرفته پایش و شناسایی جلبک ها و سموم به عنوان یکی از تجهیزات پیشرفته در تصفیه خانه آب بندرعباس نصب و مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی ادامه داد: همچنین در راستای تامین برق مورد نیاز این تصفیه خانه، دو دستگاه ژنراتور با ظرفیت حدود پنج مگاوات تولید برق نصب و افتتاح شد.
استاندار هرمزگان افزود: اقدامات دیگری در راستای بازسازی و نوسازی مخازن، تاسیسات و تجهیزات تصفیه خانه آب بندرعباس اجرایی شده و در حال اجراست که ایمنی و پایداری این مجموعه را افزایش می‌دهد.
همتی با بیان اینکه اقدامات زیربنایی و کارهای بزرگ و اساسی در راستای تامین آب شرب پایدار در سراسر هرمزگان در حال اجراست، تصریح کرد: در این راستا دو آب شیرین کن بزرگ در بندرعباس در حال تکمیل می باشند.
وی گفت: سدهای جدیدی نیز در استان آماده بهره برداری شده که به زودی افتتاح خواهند شد.
همتی بیان داشت: این مجموعه اقدامات موجب شده تا امکانات و منابع بیشتری جهت تامین آب شرب مناطق مختلف استان داشته باشیم و بر این اساس استفاده بهینه از آب را در استان خواهیم داشت.
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: با استفاده از این امکانات و منابع در زمینه تامین آب شرب از طریق آب شیرین کن ها و تامین آب کشاورزی از طریق سدها در هرمزگان اقدام می‌شود.
وی اضافه کرد: همچنین دو پروژه بزرگ آبرسانی با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان در شهرستان بشاگرد در حال اجرا و تکمیل است.
همتی یادآور شد: این اقدامات با برنامه‌ریزی‌های دقیق و هوشمندانه و توجه و پیگیری ویژه دولت برای تامین آب در هرمزگان صورت گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط