راهنمای سفارش دوربین مداربسته و معرفی نمایندگی داهوا، لگراند و هایک ویژن


راهنمای سفارش دوربین مداربسته و معرفی نمایندگی داهوا، لگراند و هایک ویژن

سفارش دوربین مداربسته همانند سفارش هر چیز دیگری نیازمند داشتن اطلاعاتی کافی در مورد آن است. شما می‌بایست قبل از هر خرید با کسانی که در آن زمینه دانش و تجربه دارند مشورت کنید. عدم داشتن اطلاعات کافی در هنگام سفارش می‌تواند هزینه‌های بیهوده‌ای به گردن شما بگذارد. نوشته راهنمای سفارش دوربین مداربسته و معرفی نمایندگی داهوا، لگراند و هایک ویژن اولین...

همه ما همیشه به دنبال بالابردن سطح امنیت پیرامونمان هستیم. اگر در جایی زندگی می‌کنیم و یا مدیریت شرکت، فروشگاه یا سازمانی را داریم نیازمند نظارت و ارتقای سطح امنیتی آن هستیم. یکی از اولین و موثرترین ابزارهای امنیتی و نظارتی، سیستم‌های دوربین مداربسته است. در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به مهمترین نکاتی که باید در هنگام خرید یک سیستم مداربسته بدانید و همچنین معروف‌ترین و بهترین مارک‌های این سیستم‌ها را از قبیل برند پرفروش داهوا Dahua و هایک ویژن Hikvision معرفی می‌کنیم. بعد از آن به سراغ معرفی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات پسیو شبکه یعنی لگراند Legrand می‌رویم.

اما سفارش دوربین مداربسته همانند سفارش هر چیز دیگری نیازمند داشتن اطلاعاتی کافی در مورد آن است. شما می‌بایست قبل از هر خرید با کسانی که در آن زمینه دانش و تجربه دارند مشورت کنید. عدم داشتن اطلاعات کافی در هنگام سفارش می‌تواند هزینه‌های بیهوده‌ای به گردن شما بگذارد. مثلا ممکن است بابت یک دوربین هزینه‌ای کنید و عملا به قابلیت‌های موجود در آن دوربین نیازی نداشته باشید. به عنوان نمونه ممکن است یک دوربین ۴ مگاپیکسلی را خریداری کنید در صورتی که حتی یک دوربین مداربسته ۲ مگاپیکسیلی برای فضای شما کفایت کند. حتی می‌بایست در مورد جانمایی نصب دوربین‌ها بسیار کارشناسی شده تصمیم بگیرید. چون ممکن است بیهوده تعداد بیشتری دوربین سفارش دهید و یا بر عکس آنقدر جانمایی‌ها اشتباه باشد که فضای زیادی را در نقطه کور قرار داده باشید. در نگاه اول شاید جانمایی چیز ساده‌ای به نظر برسد اما باید دقت کنید که اینکه هر دوربین را کجا نصب کنید نیازمند این است که بدانید چه قابلیتی برای آن مکان نیاز دارید. مثلا برای جایی که نور زیاد است حتما باید به سراغ قابلیت WDR یا ضد نور بروید و یا جاهایی که نیازمند زوم هستید باید گزینه‌های وریفوکال یا موتورایز را بررسی کنید.

دوربین بولت و دام به چه دوربینی می‌گویند؟

دوربین‌های مداربسته از نظر ظاهر به دو نوع بولت و دام تقسیم‌بندی می‌شوند. اگر محلی که می‌خواهید دوربین را در آن نصب کنید مسقف باشد و ارتفاع سقف زیاد نباشد بهترین گزینه، نصب دوربین‌های دام است که به همین دلیل به آنها دروبین‌های سقفی هم می‌گویند و اگر نیازمند نصب دوربین روی دیوار هستید می‌بایست از دوربین‌های بولت استفاده کنید که پایه‌دار هستند.

کیفیت دوربین‌ها چطور سنجیده می‌شود؟

همان‌طور که می‌دانید کیفیت دوربین‌های دیجیتال بر اساس مگاپیکسل و رزولیشن تصویر محاسبه می‌شود. هرچه تعداد پیکسل‌ها بیشتر باشد کیفیت آن بالاتر است و جزئیات در آن بهتر دیده خواهد شد.

به طور متوسط شما با یک دوربین ۲ مگاپیکسلی می‌تواند تا شعاع ۲۰ متر چهره یک شخص یا پلاک یک خودرو را تشخیص دهید. بدیهی است که با یک دوربین ۴ مگاپیکسلی این جزئیات تا ۲ برابر بیشتر می‌شود و تشخیص آنها به ۴۰ متر می‌رسد و به همین نسبت با افزایش رزولیشن تصویر کیفیت بالاتر می‌رود. دوربین‌های ۲مگ بیشتر مناسب محیط‌های بسته و جاهایی هستند که جزئیات ریز مد نظر نباشد.

برعکس برای جاهایی که نیازمند دقت بالا باشیم استفاده از دوربین ۴ مگ ۶ مگ و یا ۸ مگاپیکسلی که به آن ۴K می‌گویند گزینه‌های ما هستند.

دوربین WDR چیست؟

اگر هر دوربینی که در یک محیط سایه نصب می‌شود به سمت نور زیاد تنظیم شده باشد تصاویر اشخاص و اجسام در آن به صورت سیاه و تاریک دیده خواهد شد. به همین دلیل باید از تکنولوژی ضد نور یا WDR استفاده کرد. قابلیت WDR می‌تواند از شدت نور بکاهد و طیف نور را تنظیم کند. قابلیت‌های WDR در دوربین‌ها به دو صورت ممکن است وجود داشته باشید یکی DWDR که ورژن نرم افزاری WDR است و یکی WDR سخت‌افزاری که بسیار بهتر عمل می‌کند.

دوربین وریفوکال یا موتورایز چیست؟

لنز دوربین‌های ثابت معمولا روی ۳٫۶ میلیمتر و یا روی ۲٫۸ میلیمتر است. یعنی به ترتیب زوم طبیعی یا کمی واید. اما در بسیاری از مواقع نیازمند این هستیم که دوربین را روی نقطه‌ای که می‌خواهیم به هر میزان که نیاز داریم زوم کنیم. دوربین‌های دارای لنز وریفوکال varifocal این قابلیت را دارند که بتوانیم زوم لنز را بین بازه ای مشخص تغییر دهیم مثلا از ۲٫۸ میلیمتر تا ۱۲ میلیمتر تنظیم کنیم. در دوربین‌های وریفوکال این تنظیم به صورت دستی انجام می‌شود. اما در دوربین‌های موتورایز همین کار را می‌توانیم از راه دور با استفاده از DVR/NVR یا استفاده از اپلیکیشن انجام دهیم. دوربین‌های وریفوکال یا موتورایز نسبت به دوربین‌های لنز ثابت دارای قیمت بیشتری هستند.

معرفی برندهای دوربین مداربسته داهوا ، دوربین مداربسته هایک ویژن و تجهیزات شبکه و کابل شبکه لگراند

بعد از اینکه در مورد قابلیت‌های دوربین‌ها و نوع دوربین مورد نیاز و همچنین تعداد سفارش خود تصمیم گرفتید. نوبت می‌رسد به اینکه بهترین مارک را انتخاب کنید. در بازار سیستم‌های امنیتی، برند داهوا و هایک ویژن جزو پرفروش‌ترین و معروف‌ترین مارک‌های دنیا هستند.

داهوا یکی از تولیدکنندگان بزرگ دوربین مداربسته دنیاست که اخیرا با تولید دوربین‌ها و دستگاه‌های با قیمت پایین و کیفیت بالا توانسته فروش فوق العاده‌ای در بازارهای دنیا داشته باشد. در ایران نمایندگی فروش محصولات داهوا را “داهوا پارس” دارد.

محصولات داهوا آنچنان متنوع هستند که شما قطعا می‌توانید دوربین مورد نیاز خود را از بین محصولات آن انتخاب کنید.

بعد از آن هایک ویژن یکی دیگر از پرفروش‌ترین دوربین‌های مدار بسته دنیاست. میزان فروش دوربین مداربسته هایک ویژن در چند سال اخیر در صدر جدول نشریه asmag قرار داشته است.

در ایران نیز نمایندگی هایک ویژن را ” هایک ویژن پارس” دارد.

اگر به دنبال راه‌اندازی پسیو شبکه برای نصب دوربین‌های IP باشید. برند لگراند را به شما توصیه می‌کنیم. کابل شبکه لگراند یکی از پرفروش ترین کابل‌های شبکه در ایران و جهان است. Legrand همچنین تولیدکننده محصولات پسیو شامل پچ پنل، سوکت ، کابل، داکت،ترانک و تجهیزات وابسته است.

لگراند پارس نمایندگی لگراند در ایران می‌باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل