قم درسخت‌ترین شرایط به کمک مردم زلزله زده میانه آمد


قم درسخت‌ترین شرایط به کمک مردم زلزله زده میانه آمد

قم- ایرنا- امام جمعه شهر میانه استان آذربایجان شرقی، با تقدیر از حجم بالای کمک‌های مردم قم به مناطق زلزله‌زده میانه گفت: قم درسخت‌ترین شرایط به کمک مردم میانه آمد و این لطف و بزرگواری مردم ام‌القرای جهان تشیع برای ما فراموش‌شدنی نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله محمدی روز پنجشنبه درنشست مشترک قرارگاه و ستاد مردمی کمک‌های قم، با اشاره به وقوع زلزله ۵.۲ ریشتری آبان ماه امسال درآذربایجان شرقی افزود: هیچ شهری به اندازی قم به کمک مناطق آسیب‌دیده میانه نیامد.

وی گفت:‌درهمان روزهای اولیه وقوع زلزله،‌ قرارگاه مردمی کمک‌های قم، قول تامین ۵۰ کانکس برای کمک به مردم میانه را دادند که این وعده در کمترین زمان محقق شد.

وی با بیان اینکه ۴۰ روستای میانه درگیر آسیب‌های ناشی از زلزله شده‌است گفت: تنها در یکی از روستا ۱۵۰ خانه به صورت ۱۰۰ درصدی تخریب شده‌است که این حجم از خسارت‌ها نیاز به استمرار کمک‌ها دارد.

محمدی، افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) وعده تامین ۸ تن سیمان برای هر خانه تخریب‌شده در این مناطق را داده است که این کمک، ظرفیت بسیار بزرگی برای بازسازی در این مناطق ایجاد کرده‌است.

وی با بیان اینکه روند ساخت خانه‌های تخریب‌شده در این مناطق آغاز شده است، ادامه داد: با توجه به بارش برف و باران و سردی هوا،‌برای خارج کردن تمام مردم آسیب‌دیده، از چادرها و اسکان موقت آن‌ها، تامین ۲۰ کانکس دیگر دراین مناطق وجود دارد.

امام جمعه شهر میانه، اظهار داشت: هیچ کمبودی از نظر ارزاق، آب و مواد غذایی در منطقه وجود ندارد. و بسته‌های یک ماهه اغذیه میان آسیب دیدگان در میانه توزیع شده‌است.

قم درسخت‌ترین شرایط به کمک مردم زلزله زده میانه آمد

ساخت ۱۰۰ خانه در مناطق سیل‌زده پلدختر در دستور کار است

رییس ستاد پشتیبانی مردمی قم از مناطق سیل‌زده، نیز در این نشست، با اشاره به اهتمام این ستاد برای کمک به مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی گفت: ۴۰ عدد بخار گازی، ۵۰ کرسی و همچنین ۴۰ بخاری برقی تنها بخشی از لوازمی است که در هفته های گذشته توسط این ستاد تامین و به مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی ارسال شده‌است.

محمود پارچه‌باف افزود: ستاد پشتیبانی مردمی قم به نمایندگی از مردم نوع‌دوست و ولایی این استان آمادگی دارد تا در صورت اعلام نیازهای مناطق سیل‌زده، نسبت به تامین این نیازها نهایت همکاری را داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه حضور موثر و فعال ستادهای مردمی قم در کمک به مناطق آسیب‌دیده ناشی از حوادث طبیعی کشور بسیار چشمگیر بوده است گفت: سیل اوایل امسال بسیاری از استان‌های کشور را درگیر کرد که این موجب بسیج تمام امکانات و نیروهای کشور و استان به این مناطق شد.

پارچه‌باف، افزود: با توجه به حجم آسیب‌های ناشی از سیل، دولت به تنهایی توان رفع این مشکلات را نداشت که در این شرایط ورود نیروهای مردمی و جهادی شرایط را تغییر و روند امدادرسانی به آسیب دیدگان را سرعت بخشید.

وی اظهار داشت: تاکنون بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال وجه نقد و مصالح ساختمانی توسط این ستاد جمع‌آوری و به مناطق سیل‌زده ارسال شده‌است که این ستاد با همکاری سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) قم، مسئولیت ساخت و بازسازی سه منطقه از مناطق آسیب‌دیده را به عهده گرفته‌است.

رییس ستاد پشتیبانی مردمی قم از مناطق سیل‌زده، ادامه داد: سپاه پاسداران ۱۰ میلیارد ریال و آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) نیز ۱۰ میلیارد ریال برای کمک به مناطق سیل‌زده پلدختر جمع‌آوری کرده‌اند که این کمک‌ها به این مناطق ارسال شده‌است.

وی گفت: این ستاد ساخت ۱۰۰ خانه درمنطقه معمولان پلدختر را به عهده گرفته‌است، که هزینه ساخت این واحدها بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال پیش‌بینی می‌شود که تاکنون ۵۵ میلیارد از این مبلغ از طریق کمک‌های مردمی تامین شده‌است.

پارچه‌باف با بیان اینکه ۳۵ واحد از تعهد این ستاد در منطقه دوره چگنی تکمیل و روند تحویل نهایی تمام این واحدها تا هفته آینده به اتمام می‌شود گفت: ۷۰ واحد دیگری که این ستاد متعهد به ساخت آن‌ها در منطقه معمولان است روند پیشرفت فیزیکی بین ۴۰ تا ۸۰ درصد دارند.

وی گفت: ارسال مصالح ساختمانی به منطقه سیل‌زده پلدختر به صورت هفتگی و گسترده ارسال شده است و در این زمینه تمام امکانات موجود در استان به منطقه گسیل شده است که ۴۵ دستگاه یخچال و ۵۰ تخته انواع فرش نیز در روزهای آینده به منطقه ارسال می‌شود.

قم درسخت‌ترین شرایط به کمک مردم زلزله زده میانه آمد

ادامه کمک‌های مردمی به مناطق زلزله‌زده میانه ضروری است

مدیر قرارگاه کمک‌های مردمی قم در شهر پلدختر، با بیان اینکه روستاهای مناطق آسیب‌دیده میانه شرایط نامساعدی دارند، گفت: مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی همچنان نیاز به استمرار کمک‌های مردمی دارند.

محمد خامه‌یار با تاکید بر ورود ستاد اقامه نماز و خیرین مسجد ساز کشور برای بازسازی و ساخت مساجد آسیب‌دیده مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی گفت: برای بازسازی تمام مساجد آسیب‌دیده ناشی از حوادث طبیعی ماه‌های اخیر از جمله سیل پلدختر و زلزله آذربایجان شرقی تمام امکانات ستاد اقامه نماز پای کار آمده‌است.

وی قم را پیشگام خدمت رسانی به مردم مناطق آسیب‌دیده دانست و افزود: هم اکنون قرارگاه کمک‌های مردمی قم، علاوه بر سرپل ذهاب و پلدختر ،‌ با توجه به نیاز مردم آذربایجان شرقی،‌بخشی از امکانات و کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده را به این مناطق گسیل کرده‌است.

وی ادامه داد: این قرارگاه در اولین گام برای کمک به مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی ۵۰ کانکس را به این مناطق اعزام کرده‌است که در صورت تامین وسیله نقلیه لازم،‌ آمادگی ارسال ۲۰ کانکس دیگر به این مناطق نیز وجود دارد.

خامه‌یار گفت: به دلیل جایگاه والای قم،‌ انتظار از این استان، اقدام‌های متفاوت و گسترده در کمک‌رسانی به مردم حادثه‌دیده از بلایای طبیعی است که درسال‌های اخیر قم درحوادث مختلف با بسیج امکانات خود توانسته اقدام‌های بسیار چشمگیری در مناطق حادثه‌دیده انجام دهد.

وی ادامه داد: پس از وقوع زمین‌لرزه ۷.۳ ریشتری ازگله که در آن مناطقی از ایران از جمله شهر سرپل ذهاب دچار آسیب‌دیدگی زیادی در سال ۹۶ شد، قرارگاه مردمی استان به میدان آمد و یک شهرک با ۱۰۰ کانکس را در این مناطق ایجاد کرد.

وی همچنین با اشاره به اقدام‌های این قرارگاه برای کمک به سیل‌زدگان فروردین‌ماه امسال افزود: قرارگاه کمک‌های مردمی قم در شهر پلدختر از همان روزهای اولیه وقوع سیل در منطقه پلدختر حضور و به مردم این مناطق قول داده است که فعالیت این قرارگاه در این مناطق تا یک سال ادامه داشته باشد.

مدیر قرارگاه کمک‌های مردمی قم در شهر پلدختر، با بیان اینکه در ۹ ماه گذشته خدمات بسیار زیاد عمرانی، اجتماعی،‌فرهنگی، اقتصادی و خدماتی به مناطق سیل‌زده ارائه شده‌است،‌ ادامه داد: این قرارگاه در این مدت در ساخت و نوسازی ۲۰۰ خانه پلدختر لرستان مشارکت داشته است.

وی با تاکید بر اینکه ارسال کمک‌های مردمی قم به صورت سیل‌زده همچنان به صورت مستمر ادامه داد،‌ گفت: از خردادماه امسال و پس از سخنرانی عید فطر رهبر معظم انقلاب و تاکید معظم له بر استمرار کمک‌های مردمی به مناطق سیل‌زده،‌ تا کنون ۱۶ محموله توسط قرارگاه مردمی قم به این مناطق ارسال شده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط