افزایش سنگین خرید سنسورهای دوربین سونی، توسط اپل


افزایش سنگین خرید سنسورهای دوربین سونی، توسط اپل

میزان تقاضای سنسور دوربین‌های سونی به قدری افزایش یافته که این شرکت در عرضه به موقع این محصولات به مشکل برخورده است.

افزایش سنگین خرید سنسورهای دوربین سونی، توسط اپل

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سونی شرکتی ژاپنی است که در زمینه تولید لوازم الکترونیکی، بازی‌های ویدئویی، کنسول‌های بازی و صنعت فیلم‌سازی فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۱۹۴۶ آغاز به کار کرد. این شرکت دارای زیرمجموعه‌های بسیار زیادی است. دفتر مرکزی سونی در میناتو، توکیو قرار دارد. حالا شرکت بزرگ سونی نتوانسته است پاسخگوی تقاضای کاربرانش در توسعه و تولید دوربین‌های گوشی باشد.

تقاضا زیاد است

با این که میزان فروش گوشی‌های هوشمند مدت زیادی است که یکسان باقی مانده، به نظر می‌آید که شرکت‌های سازنده این نوع محصولات تلاش دارند با ایجاد تغییراتی مانند افزایش تعداد دوربین‌های هر گوشی، درصد فروش را افزایش دهند. این عمل باعث شده که میزان درخواست سنسور‌های دوربین افزایش چشمگیری داشته باشد. بزرگ‌ترین شرکت تولید سنسور‌های دوربین، کمپانی سونی است. این شرکت که بیش از پنجاه درصد بازار جهانی را در فروش سنسور‌ها را به خود اختصاص داده، مسئولیت تجهیز کردن دوربین‌های اپل را بر عهده دارد. این یعنی که شرکت سونی برای هر iPhone 11 pro که شرکت اپل تولید می‌کند سه سنسور دوازده پیکسلی به فروش می‌رساند.

افزایش سنگین خرید سنسورهای دوربین سونی، توسط اپل

بیشتر بخوانید: تولید باتری گرافینی برای پرچمدار هوآوی P40 Pro تکذیب شد

فعالیت بی وقفه برای سونی

برای دومین سال پیاپی شرکت سونی کارخانه تولید سنسور خود را کاملا فعال نگه داشته است. به صورتی که هیچ روز استراحتی برای کارخانه، حتی در روز‌های تعطیل رسمی، در نظر گرفته نشده است. با این حال این شرکت نتوانسته پاسخگوی این حجم از درخواست‌ها باشد. شرکت سونی هزینه‌های بسیاری برای توسعه کارخانه‌جات خود پرداخت کرده و یکی از این کارخانه‌ها قرار است در سال ۲۰۲۱ به بهره‌برداری برسد. اما تروشی شیمیزو، سرپرست و میر عامل Semiconductor Solution Group یا همان SSG گفته که حتی با فعالیت این کارخانه جدید مشکل آن‌ها حل نخواهد شد. این شخص در مصاحبه‌ای که داشته پس از عذرخواهی از مشتریان خود از جمله اپل در سراسر دنیا گفته است: " مهم نیست چقدر بر روی ساخت و خرید کارخانه‌های جدید سرمایه گذاری کنیم، میزان تقاضا به قدری زیاد است که ما توانایی پاسخگویی به تمام آن‌ها را نداریم". این در حالی است که سونی بزرگ‌ترین تولید کننده سنسور‌های دوربین، در بازار جهانی است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا