پکن: رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه از فردا آغاز می شود


پکن: رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه از فردا آغاز می شود

پکن- ایرنا- سخنگوی وزارت دفاع چین اعلام کرد رزمایش دریایی مشترک ایران، چین و روسیه از فردا جمعه به مدت چهار روز در شمال اقیانوس هند و دریای عمان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا «وو چیان» روز جمعه در یک کنفرانس خبری در پکن در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی افزود: نیروی دریایی چین با یک ناوشکن کلاس ۵۲D به نام «شین شینگ» در این رزمایش چهار روزه شرکت می کند.

وی بدون اشاره به استعداد نیروهای شرکت کننده ایرانی در این رزمایش گفت: نیروی دریایی روسیه نیز با سه فروند شناور در این عملیات شرکت خواهد کرد.

سرتیپ پاسدار «ابوالفضل شکارچی» سخنگوی ارشد نیروهای مسلح روز گذشته (چهارشنبه) نیز در نشست خبری اعلام کرده بود این رزمایش در جهت تقویت و افزایش تجربه در امنیت تجارت بین المللی در این منطقه برگزار می‌شود.

وی تبادل تجربه امنیت در میان کشورهای ایران، روسیه و چین و مقابله با تروریسم و دزدی دریایی را از دیگر اهداف این رزمایش عنوان کرد و گفت: پیامدهای امنیتی این رزمایش برای کل کشورهای جهان خواهد بود و ثبات امنیتی را در پی خواهد داشت.

سردار شکارچی همچنین گفت: هدف دیگر این رزمایش کسب و تبادل تجربه در حوزه عملیات امداد و نجات برای حوادث دریایی است که از زمان شروع این رزمایش نیز انجام می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی