پکن فشار آمریکا را بر شرکت‌های چینی محکوم کرد


پکن اقدامات اتخاذ شده علیه شرکت‌های چینی را در بودجه پنتاگون محکوم کرد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، پکن روز پنجشنبه مقررات بودجه دفاعی آمریکا را که مانع توسعه شرکت‌های چینی می‌شود محکوم و واشنگتن را به اقدامات تلافی جویانه تهدید کرد.
بودجه پنتاگون که هفته گذشته امضا شد، استفاده از بودجه فدرال برای خرید واگن و اتوبوس برقی از شرکت‌های چینی را ممنوع می‌کند. به نظر می‌رسد این اقدام علیه شرکت تولید کننده تجهیزات راه آهن چین CRRC و شرکت تولید کننده وسایل نقلیه الکتریکی BYD باشد.
قانون بودجه همچنین شامل مقررات درباره شرکت هوآوی، غول مخابرات چین است که واشنگتن به آن در خصوص جاسوسی به نفع پکن مظنون است.
گائو فنگ سخنگوی وزارت دفاع چین در پاسخ به سئوالی در مورد این مقررات بودجه گفت: چین به طور قاطع با این اقدام آمریکا مخالف است. در همین راستا چین تأثیر این قانون بر مشاغل چینی را با دقت مورد مطالعه قرار خواهد داد و همه اقدامات لازم را برای حمایت از حقوق و منافع قانونی آن‌ها اتخاذ خواهد کرد.
پکن پیش از این روز شنبه به این بودجه پنتاگون اعتراض کرده بود، که در آن تقویت روابط نظامی آمریکا با تایوان توصیه و بر حمایت واشنگتن از جنبش اعتراضی در هنگ کنگ تاکید شده است.
با وجود این، گائو اطمینان داد گفتگو‌ها با واشنگتن با هدف امضای توافق نامه تجارت اولیه، که نخستین گام در خصوص حل و فصل اختلافات اقتصادی بین دو غول اقیانوس آرام است ادامه خواهد داشت.
وی گفت: چین و آمریکا در حال حاضر مراحل لازم برای بررسی قانونی، ترجمه و اصلاح این سند ادامه می‌دهند. دو کشور در مورد اقدامات بعدی مانند امضای توافق نامه تجاری در ارتباط نزدیک هستند. دولت ترامپ اطمینان خاطر داده است که توافق تجاری اولیه میان آمریکا و چین در اوایل ژانویه امضا می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا