به گزارش پارس نیوز، سید صادق معصومی لاری تنها یک نام در عرصه پتروشیمی کشور نبود بلکه بنیانگذار این صنعت در کرمانشاه بود که بسیاری از فعالان اقتصادی و مردم او را با نام پدر خطاب می کردند.
شخصیتی که اگر چه در طول سالهای عمر خود طلبه نبود اما سخنان حکیمانه اش از او حکیمی ساخته بود که توانسته بود بسیاری از مشکلات مردم و حتی روحانیون را حل کند و در جایگاه رفیعی قرار داشت.
معصومی لاری ارتباط نزدیکی با تمام ائمه جمعه استان کرمانشاه در طول سالهی بعد از انقلاب داشت و حتی ائمه جمعه با وی هواره مشورت کرده و نظراتش را قبول داشتند.
وی فارغ از جناح بندی های سیاسی کشور اعم از اصولگرا و اصلاح طلب شخصیتی فراجناحی و در خدمت نظام بود که همه جریانات سیاسی و حتی جوانان او را پدر خود می دانستند.
سید صادق انسان خیری بود که که در هر عرصه ای که نیازمندی وجود داشت برای حل مشکل آن اقدام میکرد و در زمینه مدرسه سازی به عنوان برترین خیر مدرسه ساز استان کرمانشاه شناخته شد و تعداد بسیار زیادی از مراکز بهداشتی مناطق محروم با همکاری ایشان تاسیس و بنا شد .
در عرصه سیاسی خدمات ارزشمندی از خود به جای گذاشت تا جایی که رئیس هیئت نظارت در انتخابات مختلف در استان بود.
در زمینه کارآفرینی خدمات وی شایان توجه بود، معصومی لاری به عنوان کارآفرین برتر استان بود و از سوی دیگر در کمیته امداد امام خمینی یاری گر مستضعفین و محرومان بود.
نقش بی بدیل وی در اتاق بازرگانی از وی چهره ای ساخته بود که محبوبیت زیادی نزد کارآفرینان داشت و تلاش های فراوانی در جهت پیشرفت صنعت کشور و خصوصا استان کرمانشاه ایفا کرد و حتی به تنهایی چندین واحد صنعتی را تاسیس کرد.
تاسیس پتروشیمی کرمانشاه که اولین مجتمع غیر دولتی در ایران بود را سید صادق تاسیس کرد و به همین دلیل به پدر پتروشیمی استان ملغب گردید و مورد تقدیر وزارت نفت قرار گرفت. او برای تعداد زیادی از مردم زمینه ایجاد شغل تولیدی را فراهم کرد و چند هزار نفر امروز با زحمات ایشان مشغول کار هستند .
سید صادق معصومی لاری از اول انقلاب حدود ۲۶ انتخابات را در استان به عنوان نماینده شورای نگهبان به بهترین شکل برگزار کرد.
وی فردی انقلابی و مدافع مخلص نظام و خصوصا اصل مترقی ولایت فقیه بود و در تمام عمرش هیچگاه از اصول انقلابی خویش عقب نشینی نکرد و همواره در مسیر ولایت قدم بر داشت.

سید صادق معصومی لاری؛ مردی از تبار خدمت