جشنواره حاجی بیگ بخش کدکن تربت‌حیدریه برگزار شد


جشنواره حاجی بیگ بخش کدکن تربت‌حیدریه برگزار شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- نخستین جشنواره فرهنگی گردشگری روستای حاجی بیگ در بخش کدکن شهرستان تربت‌حیدریه روز پنجشنبه در این روستای هدف گردشگری برگزار شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه هدف از برپایی این جشنواره را معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی این خطه ذکر کرد و گفت: پخت غذاهای سنتی، اجرای بازی‌های بومی و محلی، اجرای موسیقی سنتی و نیز برپایی غرفه‌های عرضه صنایع دستی، سوغات و پوشاک محلی از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

علی محمدی با بیان اینکه در برپایی جشنواره بخشداری کدکن، دهیاری و شورای اسلامی و انجمن میراث فرهنگی روستای حاجی بیگی، نقش آفرینی کردند افزود: بازدید از خانه‌های قدیمی و دیدار و گفت و گو با بزرگان روستا، اجرای کشت نمادین پاییزه گندم، شخم زدن سنتی زمین، دورهمی‌ و روستا گردی از دیگر بخش‌های جانبی این جشنواره است.
وی با اشاره به حضور اصحاب رسانه در این جشنواره اظهار داشت: امیدواریم خبرنگاران در معرفی توانمندی‌های گردشگری این خطه و ظرفیت‌ها و امکانات آن بکوشند.
روستای حاجی بیگی از توابع بخش کدکن در کیلومتر ۱۵ جاده رباط سنگ به کدکن واقع است. بخش کدکن دارای ۱۷ روستا و حدود ۱۴ هزار نفر جمعیت با وسعت تقریبی ۸۰۰ کیلومترمربع در ۶۵ کیلومتری شمال غربی مرکز شهرستان تربت‌حیدریه واقع است.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس