ریابکوف: تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران تمدید نخواهد شد


ریابکوف: تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران تمدید نخواهد شد

معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنج‌شنبه در گفت‌وگویی با خبرگزاری اینترفکس روسیه اعلام کرد که تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران سال آینده منقضی می‌شوند و تمدیدی در کار نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنج‌شنبه در گفت‌وگویی با خبرگزاری اینترفکس روسیه با اشاره به «اصل لزوم وفای به عهد» گفت: توافق‌ها باید انجام شوند. طرف‌های برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و تدوین‌کنندگان مشترک قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل به این توافق دست یافتند.

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت: آن چه به اصطلاح تحریم تسلیحاتی گفته می‌شود بُعد دیگری هم دارد. این امر صادرات سلاح توسط ایران را هم ممنوع می‌کند. مطابق توافق‌ها، به دلیل پایان دوره اعتبار، هر دو محدودیت سال آینده منقضی می‌شوند و تمدیدی در کار نخواهد بود.

وی همچنین اعلام کرد که به باور او تأثیر شکست برجام بر قیمت جهانی نفت بیشتر روانی خواهد بود تا تاثیری واقعی. وی در اینباره گفت: من در مورد نحوه عملکرد بازار هیدروکربن تخصص ندارم. البته که [شکست برجام] تأثیر روانی دارد. اما، هر اتفاقی که افتاده، در سال‌های اخیر هیچ جهشی در قیمت نفت مشاهده نکرده‌ایم.

به گزارش ایسنا،‌ بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، واردات یا صادرات تسلیحاتی به، یا از ایران به مدت پنج سال ممنوع شده است. این ممنوعیت در سال ۲۰۲۰ منقضی می‌شود.

به گفته مقامات آمریکایی، طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد که در پیوند با توافق هسته‌ای صادر شده است، تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی در اکتبر سال ۲۰۲۰ به پایان خواهد رسید و ممنوعیت سفر قاسم سلیمانی و ۲۲ ایرانی دیگر هم برطرف خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی