مرحوم آیت الله فاضل‌لنکرانی از پیشگامان مباحث علوم قرآنی در قم بود


مرحوم آیت الله فاضل‌لنکرانی از پیشگامان مباحث علوم قرآنی در قم بود

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به تلاش آیت الله العظمی در ارائه مباحث مستدل و منضبط تفسیری گفت: ایشان از پیشگامان مباحث علوم قرآنی در قم بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «محمدعلی رضایی اصفهانی» در همایش ملی حوزه های علمیه، مرجعیت و قرآن کریم با محوریت «دیدگاه های علوم قرآنی مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره)» که شامگاه امروز(پنجشنبه 5دی) در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به کار خود پایان داد، در ارائه گزارشی از پنل «اعجاز قرآن» اظهار داشت: در این پنل هشت مقاله ارائه شد.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به مقاله معیارشناسی مثلیت در آیات تحدی از منظر آیت الله العظمی فاضل‌لنکرانی به عنوان مقاله دیگر گفت: یکی از دانشجویان دانشگاه رضوی مشهد، در مقاله ای بررسی و اثبات اعجاز بلاغی قرآن را مورد بررسی قرار دادند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: محمد عیسی نداقی از طلاب دکتری جامعه المصطفی به بررسی اعجاز علمی قرآن در حوزه علوم طبیعی از دیدگاه آیت الله العظمی فاضل‌لنکرانی به انواع و اقسام و ملاک های آن پرداخته بود.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی ابراز داشت: دیدگاه های علامه مصباح و آیت الله العظمی فاضل‌لنکرانی در ارتباط با مفهوم معجزه با ارائه آقای فرهاد امرایی عنوان مقاله دیگری بود که تأکید کردند نگاه این دو بزرگوار در بحث معجزه شبیه به هم است.

وی با بیان این که مقالات از مراکز مختلفی به این پنل ارائه شده بود، گفت: ابعاد مختلف اعجاز را آیت الله العظمی فاضل در کتاب گرانسنگ خودشان یعنی مدخل التفسیر پرداخته اند و از اعجاز بلاغی و اعجازهای علمی تحت عنوان اخبار غیبی مورد مداقه قرار داده اند.

این پژوهشگر برجسته قرآن کریم در ادامه ابراز داشت: عجیب است که پنجاه سال پیش این کتاب نوشته ولی کاری منضبط و قوی است که امروز فضا را برای کار بیشتری را ارائه کرده است.

وی با اشاره به این که آیت الله العظمی فاضل‌لنکرانی یکی از پیشگامان علوم قرآنی در قم به شمار می‌ رود، گفت: این همایش نشان داد که پیوند مرجعیت با قرآن از قدیم وجود داشته و در زمان حاضر نیز کاملا این مطلب مشاهده می‌ شود.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی عنوان کرد: کار مهمی که آیت الله العظمی فاضل‌لنکرانی کردند این بود که بحث مستدل را در مبانی و قواعد، اعجاز و تحریف ناپذیری و امثال آن ارائه کردند که می‌ تواند الگویی برای رشته های تخصصی امروز در بحث های قرآنی باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت: استقبال ویژه از این همایش به ویژه طلاب غیر ایرانی نشان دهنده اهمیت این بحث است و لازم است از برگزار کنندگان این همایش وزین تشکر و قدردانی داشته باشیم.

پایان پیام/414

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک