دیدگاه های آیت الله فاضل در ارتباط با نسخ و ظاهر و باطن در قرآن


دیدگاه های آیت الله فاضل در ارتباط با نسخ و ظاهر و باطن در قرآن

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ضمن ارائه به گزارشی از پنل ظاهر و باطن و محکم متشابه به تبیین دیدگاه های آیت الله فاضل در ارتباط نسخ و ظاهر و باطن در قرآن پرداخت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «سعید داودی» در همایش ملی حوزه های علمیه، مرجعیت و قرآن کریم با محوریت «دیدگاه های علوم قرآنی مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره)» که عصر امروز(پنجشنبه 5دی) در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به کار خود پایان داد، در ارائه گزارشی از پنل «ظاهر و باطن، محکم و متشابه» اظهار داشت: در این کمیسیون 9 مقاله ارائه شد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان این که یکی از مقالات به بررسی زبان وحی از محضر آیت الله العظمی فاضل‌لنکرانی پرداخته بود، گفت: صاحب این مقاله به ارتباط زبان وحی با سایر انظار پرداختند و آن را مورد بررسی قرار دادند.

وی در ادامه ابراز داشت: بحث دیگر تطبیق دو نظریه آیت الله معرفت و آیت الله فاضل در ارتباط با استعمال لفظ در اکثر از معنای واحد در قرآن بود و همچنین بررسی دیدگاه های آیت الله فاضل در ارتباط با ظاهر و باطن قرآن عنوان مقاله دیگری بود که در این پنل مطرح شد.

حجت الاسلام والمسلمین داودی با اشاره به طرح موضوع نسخ از منظر آیت الله فاضل‌لنکرانی در مقاله دیگر گفت: صاحب مقاله گفتند که مرحوم فاضل در احکام شرعی و نه اصول و قواعد قائل به نسخ هستند و همچنین تخصیص قرآن با خبر واحد را نیز بر مبنای آیت الله فاضل‌لنکرانی حجت دانستند.

وی عنوان کرد: ماهیت و معیار نسخ از منظر آیت الله فاضل‌لنکرانی نیز در مقاله دیگری ارائه شد که بین دو مرحله ثبوت و اثبات تفکیک قائل شده بود و صاحب مقاله به دفع حکم در مرحله ثبوت و رفع آن در مرحله اثبات قائل بود.

پایان پیام/414

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!