سومین مرکز نجوم کودکان و نوجوانان کشور در ارومیه احداث می‌شود


سومین مرکز نجوم کودکان و نوجوانان کشور در ارومیه احداث می‌شود

مهاباد- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: عملیات احداث سومین مرکز علوم و نجوم کودکان و نوجوانان کشور به زودی در ارومیه آغاز می‌شود.

جواد زاهدی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مرکز که بعد از مراکز تهران و زنجان سومین مرکز علوم و نجوم کودکان و نوجوانان کشور است، در زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع و در ۲ طبقه احداث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اعتبار اولیه ساخت این مرکز ۱۵ میلیارد ریال است، افزود: این مرکز دارای بخش‌های متنوع شامل کارگاه علوم، فیزیک، علوم‌زیست، آسمان‌نما، رصدخانه و ... خواهد بود و در پارک ملت ارومیه احداث می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه محور فعالیت‌های کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی تاکنون حول مسایل فرهنگی و هنری متمرکز بود، بیان کرد: راه‌اندازی مرکز علوم و نجوم می‌تواند پاسخگوی برخی از نیازها باشد و اعضای این کانون را از نزدیک با پدیده‌های علمی آشنا کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: راه‌اندازی این مرکز در استان می‌تواند علاوه بر ارتقای سطح علمی اعضای کانون، رابطه علمی کانون با مراکز علمی و دانشگاهی آذربایجان‌غربی بویژه در زمینه مسایل نجوم و رصد رویدادهای نجومی را افزایش دهد.

«زاهدی» با اشاره به راه‌اندازی نخستین موزه تخصصی کودک در ارومیه نیز افزود: این موزه در زیربنایی به مساحت حدود ۵۰۰ مترمربع و در قالب سالن‌های تاریخ، نجوم، پیش از تاریخ و مردم‌شناسی در محل پارک «شهرچایی» ارومیه به کودکان خدمت‌رسانی می‌کند.

وی اظهار داشت: این موزه نه تنها یک مکان فرهنگی و آموزشی مطمئن برای کودکان محسوب می‌شود، بلکه می‌تواند در زمینه عرضه محصولات فرهنگی که توسط اعضای کانون تولید می‌شود، نیز مفید باشد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی دارای ۲۳ مرکز ثابت، هشت مرکز سیار و چهار کتابخانه پستی است و هم‌اکنون دارای ۲۲ هزار عضو ثابت بوده و کتابخانه تخصصی آن دارای ۳۰۰ هزار جلد کتاب تخصصی کودک است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید