کولاک در گردنه‌های کوهستانی زنجان


کولاک در گردنه‌های کوهستانی زنجان

رئیس مرکز راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در حال حاضر کولاک در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی این استان جریان دارد.  

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمد محمدی جمعه ۶ دی افزود: در گردنه‌های کوهستانی بادامستان، ذاکر زنجان – طارم خانچای و آق‌گدیک در جاده زنجان – تهم – چورزق و جاده زنجان – دندی و دندی – تخت سلیمان کولاک جریان دارد.

وی تاکید کرد: همراه داشتن لوازم گرمایشی، تجهیزات ایمنی و زمستانی الزامی است.

رئیس مرکز راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان، از رانندگان خواست، نسبت به رعایت فاصله طولی و داشتن سرعت مطمئنه جدیت داشته باشند تا شاهد سوانح جاده‌ای نباشیم

محمدی اظهارداشت: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده توسط کارشناسان هواشناسی استان از بعدازظهر سامانه بارشی در زنجام فعال می‌شود که این سامانه وضعیت جاده‌ها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گفته وی، نیروهای راهداری با ۳۰ اکیپ در گردنه کوهستانی و صعب العبور استان زنجان ۲۴ ساعته فعال هستند و برای مسافران و رانندگان عبوری در صورت نیاز خدمات ارائه می‌دهند.

رئیس مرکز راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: همه راهدارخانه‌های این استان مجهز هستند و در صورت بروز مشکلات جوی رانندگان و مسافران عبوری، در این مکان‌ها بطور موقت اسکان داده می‌شوند.

محمدی اضافه کرد: هموطنان می‌توانند قبل از سفر برای اطلاع از وضعیت راه‌های استان با سامانه ۱۸۱۶ در تماس باشند.

مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به ۳۱ سامانه ثبت تخلف عبور و مرور در جاده‌های شریانی شامل آزادراه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین و مسیرهای ترانزیت، ۳۷ دوربین نظارتی در این محورها فعال است.

استان زنجان پنج هزارو ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

کد خبر 473621

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو