امام جمعه رشت : درایت رهبری و بصیرت مردم فتنه 88 را خنثی کرد


امام جمعه رشت : درایت رهبری و بصیرت مردم فتنه 88 را خنثی کرد

رشت - ایرنا - امام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به فتنه 88، نهم دیماه را روز بصیرت و میثاق امت با ولایت عنوان کرد و گفت: مدیریت و درایت رهبری و نیز بصیرت و آگاهی مردم دو عاملی است که فتنه سال 88 را خنثی کرد.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت در مصلی این شهر افزود: امت و رهبری در کنار یکدیگر دو عامل مهمی است که در جنگ تحمیلی نیز بسیار برجسته نمود داشت و عامل اصلی پیروزی بر دشمن بود.

وی با اشاره مدیریت رهبری در نظام اسلامی و جایگاه مهم ولایت فقیه در نظام اسلامی اظهار داشت: همه کشورها با فقدان رهبری مواجه هستند، امروز نبود رهبری غیور، بصیر، مدبر و آگاه بزرگترین ضعف در کشورهای اسلامی از جمله عراق، لبنان و افغانستان و غیره است.

امام جمعه رشت با بیان این که ملت ایران اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی و بعد از آن نیز با بصیرت و آگاهی ایستادند و در برابر همه دشمنی ها و تحریم های دشمنان خم به ابرو نیاوردند، خاطر نشان کرد: ملت ایران همواره در همه صحنه ها پای نظام ایستاده و مقاومت کردند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به انتخابات و تشریح ویژگی های یک نماینده خوب برای راهیابی به مجلس شورای اسلامی بیان داشت: نماینده باید شفافیت انتخاباتی از حیث مالی داشته باشد، البته مجلس شورای اسلامی این مهم را به صورت قانون هم تصویب کرد.

وی اظهار داشت: همچنین باید در مجلس مصوب شود که نماینده مجلس حق عزل و نصب ندارد چنانکه فرماندار و یا سایر مسئولان را تغییر دهد و سرپرست را برای دوره بعد انتخابات خود بگذارد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان اضافه کرد: نماینده باید تفاوتی بین کسانی که به او رای داده اند و یا نداده اند، قائل نشود، در تبصره ها و ماده ها قدرتمندانه، آگاهانه و شجاعانه نظر دهد و ولایت فقیه را به عنوان اولین راه برای نظام اسلامی بداند.

وی با اشاره به نامه جوانان دانشجو در چهارم دی جاری به مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: در این نامه بیان شد که پیوستن ایران به FATF به نفع نظام نیست و در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم به همین راه ها رسیدند.

آیت الله فلاحتی در بخش یگری از سخنانش اظهار داشت: هر وزیر و یا مسئولی که از تهران به گیلان می آید، باید نزد ما آمده تا اولویت ها را بداند و مشکلات اساسی مردم را از زبان ما بشنود، در غیراینصورت به این استان سفر نکند.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت جدی مسئولان از شرکت های دانش بنیان و با اشاره به تهیه مصالح ساختمانی (سنگ بلوک) توسط جوانان در این استان تصریح کرد: مسئولان باید از این جوانان که این اقدام مهم را انجام دادند، حمایت کنند.

امام جمعه رشت با بیان این که بارها در نشست های مختلف و در خطبه های جمعه درباره وضعیت پسماند سراوان رشت و آسیب های ناشی از آن سخن گفتم، اظهار داشت: اولویت اول باید رفع بحران پسماند سروان رشت باشد و مسئولان به این مهم توجه کنند.

وی بیان داشت: شیرابه های سروان به تالاب انزلی می رسد، چرا آن جا هزینه و خدمات رسانی می شود، چرا افرادی که در بستر تالاب ساخت و ساز می کنند، آب و برق داده می شود، هیچ امکان دولتی نباید به آنها داده شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز