امام جمعه آبادان: فتنه‌های دشمن با بصیرت و اطاعت از رهبری خنثی می‌شوند


امام جمعه آبادان: فتنه‌های دشمن با بصیرت و اطاعت از رهبری خنثی می‌شوند

آبادان - ایرنا - امام جمعه آبادان با بیان اینکه فتنه‌های دشمنان علیه نظام اسلامی ادامه خواهد داشت گفت: با بصیرت و اطاعت از رهبری این فتنه ها خنثی می‌شوند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی ابراهیمی پور در خطبه دوم نماز جمعه آبادان نهم دی‌ماه را یادآور حماسه بزرگ مردم بصیر ایران در حفظ و حراست از انقلاب اسلامی دانست و گفت: این حرکت عظیم که مردم برای حفظ انقلاب اسلامی از خود نشان دادند، مبدا تاریخی برای حرکت مبتنی بر بصیرت مردم است.
وی افزود: دشمن برای ما نقشه کشیده است ولی مردم با بصیرت ایران اسلامی با اطاعت از رهبر فرازنه تمامی فتنه های آنها را نقش بر آب خواهند کرد.
خطیب جمعه آبادان اظهار داشت: در دویست سال گذشته، غیر از انقلاب اسلامی که آن را حفظ کردیم و تا زمان ظهور هم حفظش خواهیم کرد، سایر انقلاب ها ناکام بودند.

حجت الاسلام ابراهیمی پور به پیروزی ایرانیان با عبور از تهدیدهای دشمنان در زمان انقلاب اسلامی و پس از آن نیز اشاره کرد و گفت: تا زمانی که ما به اصول خود پای‌بند باشیم فتنه های دشمنان نیز پابرجاست. تحریم های ایران ۴۰ ساله است و در این سال ها هم ملت ایران فرصت هایی را خلق کرد که تعجب دشمنان را در پی داشته است.
وی با بیان اینکه فتنه ۸۸ تهدید مهمی بود، گفت: عده ای ابتدا از روی غفلت با این فتنه همراه شدند تا زمانی که فتنه گران مرز مقدسات را شکستند و آن وقت مردم با جدا کردن صف خود از فتنه گران جانانه به میدان آمدند.
وی با بیان اینکه نباید به بازخوانی ۹ دی اکتفا کرد، گفت: مردم باید به کلیدواژه فتنه های فرهنگی توجه کنند و از آن ها درس عبرت بگیرند.

خطیب جمعه آبادان افزود: نظام جمهوری اسلامی از ابتدا با انواع فتنه ها و ترفندهای مختلف دشمنان مواجه بود ولی رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، کشور و نظام را مقابل این ترفندها مصون نگه داشت.

وی تصریح کرد کرد: فتنه سال ۱۳۸۸ از نظر ماهیت و مجریان آن با ترفندهای دیگر فرق می کرد و هشت ماه کشورمان را درگیر جنگ نرم کرد که اگر در کشورهای دیگر به وقوع می پیوست دشمنان به اهداف خود می رسیدند ولی با رهبری هوشمندانه رهبر معظم انقلاب، دشمنان و عوامل آنها ناکام ماندند.

امام جمعه آبادان با اشاره به فتنه سال ۸۸ گفت: تنها راه غلبه بر فتنه های دشمن پیروی از ولایت فقیه و پیوند مردم با رهبری است.

وی اظهار داشت: فتنه‌گران با حمایت نظام سلطه و استکبار جهانی درصدد براندازی نظام اسلامی بودند و با حرکات مذبوحانه برای انقلاب مشکلاتی را ایجاد کردند اما سه عنصر مهم ولی فقیه، بصیرت مردم و اتصال آنان با امامت جامعه اسلامی فتنه‌ها را خاموش و نظام سلطه را مایوس کرد.

امام جمعه آبادان گفت: فتنه ها و نهم دی های دیگری نیز در پیش داریم که هوشیاری مردم همیشه در صحنه و تبعیت آنان از امامت جامعه اسلامی، فتنه ها و غائله ها را خنثی و دشمن را مایوس و ناامید خواهد کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی پور با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، گفت: در امور پرستاری و سایر امور پزشکی نیاز داریم اخلاق را ارتقا دهیم.
وی با اشاره به رواج اخلاق پزشکی در چهل سال گذشته، افزود: تمدن غربی در راستای پیشبرد اخلاق پزشکی و پرستاری گام‌های بسیاری برداشته‌ است که باعث تعجب است؛ البته آنها در تحلیل‌های جامعه‌شناسانه خود متوجه شده‌اند برخی کارها قداستی دارد و اگر از قداست خارج شد، به خیانت بدل می‌شود.
وی افزود: در کل، برای تغییر و تحول آموزش پزشکی و پرستاری برنامه‌هایی دیده شده است؛ اما مساله تحول اخلاقی دستوری نیست، بلکه محور اخلاق، انتخابگری است.

خطیب جمعه آبادان خواستار مشارکت حداکثری مردم در انتخابات شد و گفت: اقتدار ایران اسلامی به حضور حداکثری امت ایران در انتخابات است، انتخابات باید پرشور برگزار شود.

وی افزود: باید بهترین انتخاب را داشته باشیم تا شاهد مجلس و دولتی قوی در ایران باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا