طرح هادی در 43 روستای سروآباد اجرا شده است


طرح هادی در 43 روستای سروآباد اجرا شده است

سنندج - ایرنا - رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سروآباد گفت: از مجموع 74 روستای این شهرستان طرح هادی در 43 روستا بطور کامل اجرا شده است.

محمد راست کردار روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت اجرا می‌شود که در شهرستان سروآباد از ۷۴ روستای تابعه ۶۵ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت هستند.

وی افزود: با اجرای طرح هادی در ۴۳ روستای سروآباد هم اکنون می توان گفت ۷۰ درصد روستاهای این شهرستان طرح هادی در آنها اجرا شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سروآباد یادآور شد: در بخش مرکزی از ۶۲ روستا ۵۶ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت است که طرح هادی در ۳۵ روستا با موفقیت اجرا شده و در بخش هورامان نیز از مجموع ۱۲ روستا ۹ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت است که طرح هادی در هشت روستا اجرا شده است.

طرح هادی در 43 روستای سروآباد اجرا شده است

راست کردار تاکید کرد: از نظر کیفیت اجرای طرح هادی، شهرستان سروآباد همواره در سطوح بالای استانی و حتی کشوری قرار داشته و طرح‌های هادی اجرا شده آن جزء طرح‌های برتر و شاخص کشوری است بطوریکه طرح هادی روستای ترخان آباد در سال ۹۱ و طرح هادی روستای نسل در سال ۹۲ به عنوان طرح‌های منتخب کشوری انتخاب شدند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سروآباد یادآور شد: مطالعات طرح هادی تمام روستاهای این شهرستان انجام شده و پیش بینی می شود طی سه سال آینده و در صورت تخصیص اعتبارات لازم فاز اول طرح هادی در تمام روستاهای هدف اجرایی شود.

راست کردار اظهار داشت: سروآباد اولین شهرستان استان کردستان است که ۱۰۰ درصد روستاهای هدف آن (روستاهای بالای ۲۰ خانوار) مطالعه طرح هادی آنها انجام شده است.

وی به آسفالت جاده های روستایی زیر یک کیلومتر اشاره کرد و گفت: معابر و راه روستاهایی که کمتر از یک کیلومتر خاکی بود با همکاری بخشداری ها و دهیاری ها آسفالت شده است.

طرح هادی در 43 روستای سروآباد اجرا شده است

وی افزود: از ابتدای اجرای این طرح، راه ۱۳ روستای شهرستان سروآباد در ۱۸ فاز مختلف به طول ۹۷ هزار و ۸۵۳ متر مربع آسفالت ریزی با استفاده از قیر رایگان انجام شده است.

به گزارش ایرنا، اجرای طرح هادی در روستاهای شهرستان سروآباد از سال ۷۱ با اجرای طرح هادی در روستاهای دزلی، بیساران و قلعه جی بخش مرکزی آغاز شد، طرح هادی در طی سه سال گذشته در ۱۱ روستای این شهرستان مجددا بازنگری شده است.

اجرای طرح هادی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گامی مهم در راستای توسعه، پیشرفت و آبادانی مناطق کمتر توسعه یافته و روستایی است، اجرای این طرح به واسطه اثرات مثبت و قابل بررسی خود از جمله حفظ جمعیت، ارتقاء شاخص زیست محیطی و همچنین بهداشتی و ایجاد بستر مناسب در روند توسعه پایدار همواره مورد توجه مردم و مسئولین بوده است.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و جمعیت ۵۲ هزار نفری در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل