تجربه لذت‌بخش سواری با مرسدس ویژن EQS کانسپت


تجربه لذت‌بخش سواری با مرسدس ویژن EQS کانسپت

شاید تعجب کنید برای خودروسازی با چنین سطح از مهندسی، تولید رقیب مستقیم برای تسلا مدل S این‌قدر طول کشیده است. تسلا ثابت کرده در کلاس سدان های الکتریکی خودروسازی بسیار قابل‌احترام بوده ولی هم‌اینک مرسدس با آن سابقه درخشان خود وارد گود شده تا به همگان نشان دهد که چه توانایی‌هایی دارد. ویژن EQS... The post تجربه لذت‌بخش سواری با مرسدس ویژن EQS...

شاید تعجب کنید برای خودروسازی با چنین سطح از مهندسی، تولید رقیب مستقیم برای تسلا مدل S این‌قدر طول کشیده است. تسلا ثابت کرده در کلاس سدان های الکتریکی خودروسازی بسیار قابل‌احترام بوده ولی هم‌اینک مرسدس با آن سابقه درخشان خود وارد گود شده تا به همگان نشان دهد که چه توانایی‌هایی دارد.

تجربه لذت‌بخش سواری با مرسدس ویژن EQS کانسپت
ویژن EQS ستاره بی‌چون‌وچرای این خودروساز آلمانی در نمایشگاه فرانکفورت 2019 بوده و پیش از آنکه نسخه تولیدی آن در سال 2021 وارد بازار شود فرصت نگاهی نزدیک به آن و نشستن پشت فرمانش به دست‌اندرکاران مجله اتو اکسپرس دست داده است.

تجربه لذت‌بخش سواری با مرسدس ویژن EQS کانسپت
با طول قابل‌توجه 5.3 متری و طراحی فوق‌العاده خاص، EQS ابهتی بسیار جذاب داشته و این امر خود را در نمایشگاه فرانکفورت به خوبی نشان داده است. مرسدس توجه ویژه‌ای به سیستم‌های نورپردازی این خودرو کرده است. چراغ‌های جلو دارای لنزهای چرخشی و سیستم هالوگرافیک هستند. جلوپنجره نیز پانلی مشکی است که از 188 LED سود برده و بجای نصب لامپ‌های عقب سنتی، تیم طراحی مرسدس 229 ستاره قرمز را در بدنه نصب کرده تا به عنوان چراغ‌های ترمز و عقب ایفای نقش کنند.

تجربه لذت‌بخش سواری با مرسدس ویژن EQS کانسپت
اما وقتی برای اولین بار درب‌های بزرگ خودرو را باز کرده و اجازه نشستن روی صندلی راننده را پیدا کردیم، حس و حالمان کاملاً تغییر کرد. گوردون واگنر مدیر طراحی مرسدس ایده‌ی “خلوص” را به مراحل بالایی رسانده و کابین این خودروی مفهومی فاقد هرگونه پشت آمپر، صفحه‌نمایش و کنترل‌ها می‌باشد.

تجربه لذت‌بخش سواری با مرسدس ویژن EQS کانسپت
همه‌ی این‌ها در یک صفحه‌نمایش بزرگ مرکزی خلاصه شده و با آن می‌توان به عملکردهای خودرو دسترسی پیدا کرد. همچنین چرم مصنوعی بکار رفته در این خودرو از پلاستیک‌های بازیافتی ساخته شده‌اند.

تجربه لذت‌بخش سواری با مرسدس ویژن EQS کانسپت
مرسدس به این نکته تأکید کرده که ساخت یک سدان الکتریکی کار آسانی نیست چه رسد به اینکه بخواهید سدانی الکتریکی و لوکس بسازید؛ اما EQS این اشرافیت را به خوبی نشان می‌دهد.

تجربه لذت‌بخش سواری با مرسدس ویژن EQS کانسپت
به ما گفته شد که نسخه تولیدی نهایی شباهت زیادی به این کانسپت خواهد داشت بنابراین طراحی آن کاملاً در برابر تسلا دست برتر را داشته و پرفورمنس آن نیز این‌گونه نشان می‌دهد. زیر پوست این خودرو دو پیشرانه الکتریکی با قدرت ترکیبی 480 اسب بخاری و گشتاور بیش از 700 نیوتون متری قرار گرفته که باعث ایجاد شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت کمتر از 5 ثانیه‌ای می‌شود.

تجربه لذت‌بخش سواری با مرسدس ویژن EQS کانسپت
باتری خودرو که در کف کاملاً مسطح آن قرار گرفته ظرفیت فراتر از 100 کیلووات ساعتی خواهد داشت و برد بیش از 640 کیلومتری را به این خودرو اعطا خواهد نمود.

تجربه لذت‌بخش سواری با مرسدس ویژن EQS کانسپت
البته همه این‌ها در تئوری مطرح شده‌اند. خودروی واقعی که در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش درآمد یک محصول گران‌قیمت و تک دستگاهی بوده است. این خودرو توسط دستان هنرمند مهندسان مرسدس ساخته شده و از یک پیشرانه و باتری کوچک‌تری استفاده کرده است بنابراین سرعت چندانی نداشته و برای عبور از مسیرهای گوناگون باید مراقب رینگ‌های 24 اینچی آن بود.

تجربه لذت‌بخش سواری با مرسدس ویژن EQS کانسپت
اما هنوز هم تجربه رانندگی فوق‌العاده‌ای با EQS خواهید داشت. پیشرانه الکتریکی خودرو فوق‌العاده ظریف بوده و کابین نیز فضای بسیار خاصی ارائه کرده است.


مرسدس یک‌بار دیگر دیر وارد مهمانی شده ولی این بار با یک سدان الکتریکی و لوکس به میان میدان آمده است. این خودرو ارزش منتظر ماندن را دارد. EQS از صفر مهندسی شده بنابراین تمامی مزیت‌های یک خودرو از نظر فضا، طراحی و تکنولوژی را دارد.

منبع: autoexpress

{دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !