دوربین آیفون 2020 مجهز به فناوری Sensor-Shift برای حذف لرزش تصاویر


مطلب دوربین آیفون 2020 مجهز به فناوری Sensor-Shift برای حذف لرزش تصاویر برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ گوشی­های آیفون در سال 2020 به جای تثبیت­کننده نوری معمولی، ممکن است که به فناوری Sensor-Shift جهت ثبت تصاویری با وضوح بهتر و حذف لرزش تصاویر مجهز...

گوشی­های آیفون در سال 2020 به جای تثبیت­کننده نوری معمولی، ممکن است که به فناوری Sensor-Shift جهت ثبت تصاویری با وضوح بهتر و حذف لرزش تصاویر مجهز شوند.

به نظر می­رسد که تا پایان سال 2020 میلادی، اپل چهار گوشی جدید مجهز به فناوری 5G را روانه بازار خواهد کرد. برخلاف انتظاراتی که برای پیشرفت چشمگیر این دستگاههای جدید نسبت به سال 2019 مطرح می شود، به نظر می رسد که بیشتر تغییرات اساسی را در مشخصات داخلی آیفون شاهد خواهیم بود. بر اساس اظهارات برخی منابع مطلع، یکی از این تفاوت­ها استفاده از فناوری تثبیت Sensor-Shift به جای تثبیت کننده­های نوری معمولی است.

فناوری Sensor-Shift در آیفون 2020 ؛ وضوح بهتر و حذف لرزش تصاویر

در حال حاضر گوشی­های هوشمند عموما به تثبیت­کننده­های نوری مجهزند، در حالیکه انتظار می­رود در آینده، فناوری Sensor-Shift جای تثبیت­کننده­های معمولی را بگیرد. در این فناوری به جای نور، سنسور درون ماژول دوربین مستقیما حرکت می­کند. با وجود اطلاعات محدودی که درباره این فناوری وجود دارد؛ گفته می­شود که در آیفون­های آینده، لنز اولترا واید به این فناوری جهز خواهد بود.

آیفون­های 11 پرو از تثبیت کننده نوری معمولی استفاده می­کنند، آن هم تنها زمانی که از لنزهای تله­فوتو یا واید استفاده شود. فناوری Sensor-Shift اما به منزله تغییری در این رویه است به این صورت که عملیات تثبیت به جای لنزها، روی خود سنسور اعمال می­شود.

بیشتر بخوانید: پرفروش ترین گوشی 2019 جهان ؛‌ آیفون XR همچنان یکه‌تازی می‌کند!

هدف اپل از کاربرد فناوری نوین Sensor-Shift در گوشی­های خود نامشخص است. استفاده از این فناوری ممکن است در بهبود کارایی دوربین، کیفیت تصاویر ثبت شده، صرفه جویی در فضای اشغال شده توسط عکس­ها در حافظه گوشی و در نهایت کاهش برجستگی لنزها در قاب پشتی موثر باشد، اما فراتر از همه اینها باید دید کاربرد این فناوری ابتدائا چه تاثیری بر قیمت آیفون­های جدید خواهد گذاشت.

باید خاطر نشان کرد که در حاضر اطلاعات زیادی درباره این فناوری وجود ندارد و در نتیجه باید منتظر انتشار جرئیات بیشتری در این باره بمانیم.

بیشتر بخوانید:

ISOCELL Bright HMX ؛ حسگر 108 مگاپیکسلی سامسونگ برای دوربین گوشی بهترین گوشی های هوشمند 2020 : فراتر از یک گوشی همراه

.

منبع: 9to5mac

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا