رزمایش هوشمندانه ایران، روسیه و چین


رزمایش هوشمندانه ایران، روسیه و چین

راشاتودی: رزمایش مشترک ایران و روسیه و چین، اقدامی بسیار هوشمندانه از سوی ایران است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، رزمایش مشترک دریایی ایران، چین و روسیه امروز جمعه در اقیانوس هند و دریای عمان آغاز شد.
مقامات پیشتر اعلام کردند تمرکز این رزمایش دریایی بر هماهنگی عملیات مبارزه با دزدی دریایی معطوف است، اما مکان این رزمایش نشان می‌دهد که شاید این رزمایش هدفی کمی فراتر از تمرین مبارزه با دزدی دریایی داشته باشد.
خبرنگار راشاتودی در گزارشی در این باره گفت: این فقط یک تمرین نظامی است. تنگه هرمز مهم‌ترین شاهراه نفتی است که روزانه یک پنجم محموله‌های نفت جهان از آن عبور می‌کند. این رقم معادل ۲۱ درصد محموله‌های روزانه نفت جهان است. این میزان بسیار زیادی است و به همین دلیل است که تنگه هرمز بسیار مستعد بروز التهاب و تنش است.
خبرنگار راشاتودی افزود رزمایش مزبور همچنین اقدامی بسیار هوشمندانه از سوی ایران است. ایران تصمیم گرفت تا از بعضی از دوستان خود یعنی چین و روسیه، دومین و سومین قدرت نظامی جهان بخواهد تا برای یک تمرین دریایی دوستانه با این کشور همراه شوند.
العربی: رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه از اهداف نظامی و تجاری برخوردار است
شبکه تلویزیونی العربی اعلام کرد ایران اولین رزمایش دریایی مشترک خود با چین و روسیه را در بخش شمالی اقیانوس هند آغاز کرده است.
یاسر مسعود خبرنگار شبکه تلویزیونی العربی در گزارشی درباره اهداف اعلام شده و اعلام نشده این رزمایش گفت: از مهمترین پیام‌هایی که تهران می‌خواهد در این برهه از زمان به جهان مخابره کند، این است که این رزمایش، پاسخی به تلاش‌های آمریکا برای افزایش فشار بر ایران است. آمریکا در این منطقه به ویژه نزدیک منطقه‌ای که در آن رزمایش برگزار می‌شود یعنی شمال اقیانوس هند و دریای عمان، با ناو‌های خود حضور نظامی دارد. ایران می‌خواهد بگوید که در این منطقه، بخشی از راه حل را تشکیل می‌دهد و تصمیم گیرنده است و از طریق مشارکت با دو قدرت جهانی، این رزمایش را برگزار می کند.
غلام رضا طحانی سخنگوی نیروی دریایی ارتش ایران، چندی پیش گفته بود که ایران را نمی‌توانند در منطقه به انزوا بکشانند.
این رزمایش همچنین با مشارکت دو قدرت جهانی انجام می‌شود، بنابراین رزمایش می‌خواهد بر تامین امنیت این منطقه تجاری مهم نیز تاکید کند و تامین امنیت انرژی را یادآور شود. رزمایش همچنین این پیام را دارد که بین سه کشور همکاری‌های نظامی وجود دارد. این رزمایش اهمیت بسیار دارد، زیرا اولین رزمایشی است که پس از چندین دهه بین سه کشور ایران، روسیه و چین برگزار می‌شود هرچند ممکن است منافع این کشور‌ها در مقابل آمریکا در یک راستا قرار نگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...