افزایش 112 درصدی اعتبارات راه های خراسان جنوبی


افزایش 112 درصدی اعتبارات راه های خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از افزایش 112 درصدی اعتبارات راه های استان در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جعفری شامگاه جمعه در بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه از پروژه راه آهن استان اظهار داشت: با توجه به تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای حمل و نقل استان در سفر سال گذشته رئیس سازمان و بودجه، روند راهسازی در استان قوت زیادی گرفته و پروژه‌ها فعال شده اند.

وی با اشاره به اینکه در اردیبهشت ماه امسال حدود ۱۲۴ کیلومتر باند دوم به افتتاح رسید، بیان کرد: در حال حاضر نیز ۹۰ کیلومتر باند دوم آسفالت شده و ۸۶ کیلومتر باند دوم آماده آسفالت داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از افزایش چهار برابری اعتبارات راه‌های استان در سال جاری خبر داد و گفت: همچنین پایه بودجه استان برای سال‌های بعد بسته شده به گونه‌ای که در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۱۲ درصد رشد اعتبارات بخش راه‌های استان را داریم.

جعفری با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون دو پروژه راه آهن به طول ۱۹۷ کیلومتر در استان آغاز شده است، عنوان داشت: همچنین ۱۰۰ کیلومتر باند دوم جدید شروع شده و ۱۷۰ کیلومتر پروژه‌هایی است که یا به مناقصه رفته و یا مناقصه‌های آن به زودی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه با اجرای این پروژه‌ها استان تبدیل به کارگاه راهسازی تبدیل شده و اشتغال خوبی نیز ایجاد شده است، بیان کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد نیروهایی که در پروژه راه آهن استان کار می‌کنند، بومی هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه آمادگی داریم تا پایان سال ۹۹ بالغ بر ۲۰۰ کیلومتر باند دوم تحویل مردم دهیم، گفت: همچنین تا پایان دولت بالغ بر ۳۰۰ کیلومتر در برنامه است.

جعفری با اشاره به قرار گیری استان در مسیر دو کریدور اصلی، بیان کرد: یکی از این کریدورها مسیر چابهار به مشهد به طول هزار و ۵۰۰ کیلومتر بوده که از این میزان ۴۱۴ کیلومتر در حوزه استان است.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۹۷ کیلومتر از این کریدور به بهره برداری رسیده و هفت پیمانکار در این کریدور کار می‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی همچنین به کریدور بندرعباس به مشهد به طول هزار و ۴۰۰ کیلومتر اشاره کرد و افزود: از این میزان نیز ۳۵۶ کیلومتر در استان خراسان جنوبی است و ۲۰۴ کیلومتر باند دوم از این کریدور نیز تاکنون به بهره برداری رسیده است.

جعفری اضافه کرد: همچنین کریدورهای شرقی به غربی در استان داریم که برای این کریدورها نیز دو محور بیرجند- طبس و فردوس سه راهی روم به بیرجند باید با کمک دولت فعال شود.

وی با بیان اینکه پروژه راه آهن زاهدان تا بافق به مشهد به طول ۹۰۱ کیلومتر، عنوان داشت: از این میزان ۲۷۱ کیلومتر حدفاصل بیرجند به ایستگاه یونسی و ۶۳۰ کیلومتر از بیرجند به زاهدان است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر سه پیمانکار در این پروژه کار می‌کنند، افزود: ۵۸ کیلومتر در خراسان جنوبی با پیشرفت ۴۰ درصدی زیرسازی در حال انجام است.

جعفری با بیان اینکه برای پروژه راه آهن استان شرکت ویسا به عنوان پیمانکار تعیین شده است، افزود: در حال حاضر ۲۵ دستگاه در این پروژه کار می‌کنند و ۹۰ میلیارد تومان مبلغ قرار داد است.

وی ادامه داد: مدت قرار داد پروژه ۴۲ ماه است اما پیمانکار آمادگی دارد در صورت تزریق اعتبارات در نصف این مدت کار را انجام دهد.


به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جعفری شامگاه جمعه در بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه از پروژه راه آهن استان اظهار داشت: با توجه به تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای حمل و نقل استان در سفر سال گذشته رئیس سازمان و بودجه، روند راهسازی در استان قوت زیادی گرفته و پروژه‌ها فعال شده اند.

وی با اشاره به اینکه در اردیبهشت ماه امسال حدود ۱۲۴ کیلومتر باند دوم به افتتاح رسید، بیان کرد: در حال حاضر نیز ۹۰ کیلومتر باند دوم آسفالت شده و ۸۶ کیلومتر باند دوم آماده آسفالت داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از افزایش چهار برابری اعتبارات راه‌های استان در سال جاری خبر داد و گفت: همچنین پایه بودجه استان برای سال‌های بعد بسته شده به گونه‌ای که در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۱۲ درصد رشد اعتبارات بخش راه‌های استان را داریم.

جعفری با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون دو پروژه راه آهن به طول ۱۹۷ کیلومتر در استان آغاز شده است، عنوان داشت: همچنین ۱۰۰ کیلومتر باند دوم جدید شروع شده و ۱۷۰ کیلومتر پروژه‌هایی است که یا به مناقصه رفته و یا مناقصه‌های آن به زودی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه با اجرای این پروژه‌ها استان تبدیل به کارگاه راهسازی تبدیل شده و اشتغال خوبی نیز ایجاد شده است، بیان کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد نیروهایی که در پروژه راه آهن استان کار می‌کنند، بومی هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه آمادگی داریم تا پایان سال ۹۹ بالغ بر ۲۰۰ کیلومتر باند دوم تحویل مردم دهیم، گفت: همچنین تا پایان دولت بالغ بر ۳۰۰ کیلومتر در برنامه است.

جعفری با اشاره به قرار گیری استان در مسیر دو کریدور اصلی، بیان کرد: یکی از این کریدورها مسیر چابهار به مشهد به طول هزار و ۵۰۰ کیلومتر بوده که از این میزان ۴۱۴ کیلومتر در حوزه استان است.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۹۷ کیلومتر از این کریدور به بهره برداری رسیده و هفت پیمانکار در این کریدور کار می‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی همچنین به کریدور بندرعباس به مشهد به طول هزار و ۴۰۰ کیلومتر اشاره کرد و افزود: از این میزان نیز ۳۵۶ کیلومتر در استان خراسان جنوبی است و ۲۰۴ کیلومتر باند دوم از این کریدور نیز تاکنون به بهره برداری رسیده است.

جعفری اضافه کرد: همچنین کریدورهای شرقی به غربی در استان داریم که برای این کریدورها نیز دو محور بیرجند- طبس و فردوس سه راهی روم به بیرجند باید با کمک دولت فعال شود.

وی با بیان اینکه پروژه راه آهن زاهدان تا بافق به مشهد به طول ۹۰۱ کیلومتر، عنوان داشت: از این میزان ۲۷۱ کیلومتر حدفاصل بیرجند به ایستگاه یونسی و ۶۳۰ کیلومتر از بیرجند به زاهدان است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر سه پیمانکار در این پروژه کار می‌کنند، افزود: ۵۸ کیلومتر در خراسان جنوبی با پیشرفت ۴۰ درصدی زیرسازی در حال انجام است.

جعفری با بیان اینکه برای پروژه راه آهن استان شرکت ویسا به عنوان پیمانکار تعیین شده است، افزود: در حال حاضر ۲۵ دستگاه در این پروژه کار می‌کنند و ۹۰ میلیارد تومان مبلغ قرار داد است.

وی ادامه داد: مدت قرار داد پروژه ۴۲ ماه است اما پیمانکار آمادگی دارد در صورت تزریق اعتبارات در نصف این مدت کار را انجام دهد.

کد خبر 4808810

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس