رسوب‌خیزترین منطقه در لرستان کجاست؟


رسوب‌خیزترین منطقه در لرستان کجاست؟

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری لرستان گفت: چولهول رسوب‌خیزترین منطقه در استان است.

شیرزاد نجفی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از برنامه‎های سازمان جنگلها و منابع طبیعی جلوگیری از بروز سیلاب و رسوب در دو سد دز و کارون است.

وی ادامه داد: اولین طرح بین‌المللی با مشارکت کشور ژاپن تحت عنوان جایکا در منطقه درب آستانه شهرستان دورود به‌صورت مشارکتی انجام می‌دهیم.

نجفی گفت: در کنار این طرح، برنامه‌های متنوعی به منظور قرق منطقه، بذر کاری، حفاظت و نهالکاری در الیگودرز، ازنا، دورد و بروجرد که زیرشاخه‌های کارون هستند عملیات احیایی در حال انجام است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری لرستان اضافه کرد: یکی از اولویت‌های منابع طبیعی استان جلوگیری از رسوب است که با هماهنگی با آب منطقه‌ای لرستان در این راستا کارهای خوبی در حال انجام داریم.

وی با بیان اینکه میانگین فرسایش خاک در کشور 16 تن در هکتار بوده و در لرستان بالای 30 تن است، عنوان کرد: رسوب‌خیزترین منطقه لرستان چولهول پلدختر است که میانگین رسوب در آن 35 تن در هکتار گزارش شده است.

نجفی با اشاره به اینکه در سیل پلدختر بیشتر حجمی که خانه ها را ویران کرد رسوب بود که باید در راستای حفظ پوشش گیاهی کارهای خوبی انجام دهیم، بیان کرد: برای جلوگیری از رسوب عملیات درختکاری، نهالکاری، بذرکاری و آبخیزداری انجام می‌دهیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی