پیام امام جمعه و استاندار اردبیل بمناسبت شهادت سرهنگ خلبان محمدرضا رحمانی


پیام امام جمعه و استاندار اردبیل بمناسبت شهادت سرهنگ خلبان محمدرضا رحمانی

آیت‌الله سید حسن عاملی امام جمعه و اکبر بهنامجو استاندار اردبیل جمعه شب در پیام‌های جداگانه‌ای شهادت سرهنگ خلبان محمدرضا رحمانی را در حادثه سقوط میگ 29 ارتش در سبلان تسلیت گفتند.

آیت الله سیدحسن عاملی در پیام خود آورده است: انتشار خبر سقوط جنگده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ارتفاعات سبلان و شهادت خلبان سپهر آشیان آن سرهنگ خلبان محمدرضا رحمانی قدس سره، استان اردبیل را قلبا عزادار ساخت.

این پیام افزوده است: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از ارکان اصلی امنیت اقتدار و اعتزاز ایران عزیز ماست و ملت بزرگ ما مدیون ایثار فداکاری و جانفشانی عزیزان نیروی هوایی است و ملت ما تضحیه این عزیزان در ایام عسرت هشت سال دفاع مقدس راهیچ وقت فراموش نخواهد کرد.

اینجانب از طرف خود واهالی استان اردبیل این ضایعه مولمه را به رهبر معظم انقلاب و اهالی غیور تبریز مخصوصاً خانواده، بازماندگان، فرماندهان و همکاران آن سردار عظیم الشان تسلیت عرض می‌کنم و برای آن عزیز از دست رفته علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و عنایات خاص خداوندی مسئلت دارم.

اکبر بهنامجو ،استاندار اردبیل نیز در پیام خود بیان‌کرد: اینک که نیروهای ارتش دلاور، سپاه قهرمان و تیم‌های امداد و نجات، مدیریت بحران، هلال احمر، فوریت‌های پزشکی و کوهنوردان پرتلاش اردبیل در میان طوفان و کولاک منطقه صعب‌العبور سبلان به آثار بجا مانده از خلبان محمدرضا رحمانی رسیده و شهادت این عزیز محرز گردیده است، اینجانب به نیابت از مردم حسینی استان اردبیل این عروج ملکوتی را به مقام معظم رهبری، خانواده شهید والامقام و فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی و همرزمان شهید تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم و از درگاه پروردگار مهربان برای این شهید عزیز رحمت واسع و علو درجات و برای بازماندگان معزی صبر جمیل مسئلت می‌کنم.

هواپیمای جنگنده میگ ۲۹ ارتش روز چهارشنبه در ارتفاعات سبلان دچار حادثه شده و سقوط کرد.

روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران عصر جمعه اعلام کرد که شهادت سرهنگ خلبان محمدرضا رحمانی در این حادثه محرز شده است.

شایان ذکر است این خلبان شجاع در سال ۱۳۷۳ به استخدام نیروی هوایی ارتش درآمد و دوره‌های مقدماتی و تکمیلی خلبانی خود را زیر نظرخلبانان خبره ارتش طی کرد.

وی پس از پایان دوره خلبانی به عنوان خلبان جنگنده اف ۵ در نیروی هوایی مشغول به انجام وظیفه در حراست از آسمان ایران اسلامی شد و پس از آن با طی دوره خلبانی هواپیمای میگ ۲۹، خدمت صادقانه خود را با این جنگنده در پایگاه شهید فکوری تبریز ادامه داد.

سرهنگ خلبان شهید محمدرضا رحمانی، یکی از خلبانان زبده و باتجربه نیروی هوایی ارتش بود که باروحیه جهادی و با انجام صدها مرحله پرواز در ماموریت‌های مختلف کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشته است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !