ولسوالی تازه تاسیس شده مرغاب ولایت غور به فعالیت آغاز کرد


ولسوالی تازه تاسیس شده مرغاب ولایت غور به فعالیت آغاز کرد

تصویر از گشایش ولسوالی مرغاب ولایت غور مقامات محلی ولایت غور که به هدف گشایش، این ولسوالی، به منطقه سُمّک ولسوالی دولتیار رفته بودند، می گویند، که این ولسوالی پس از پاکسازی کامل از وجود گروه طالبان فعال شده است. به گفته آنان، منطقه سُمّک، از پایگاه های مهم گروه طالبان بوده است، که در گذشته این گروه همواره حملات شان را از این منطقه بالای...

ولسوالی تازه تاسیس شده مرغاب ولایت غور به فعالیت آغاز کردتصویر از گشایش ولسوالی مرغاب ولایت غور

مقامات محلی ولایت غور که به هدف گشایش، این ولسوالی، به منطقه سُمّک ولسوالی دولتیار رفته بودند، می گویند، که این ولسوالی پس از پاکسازی کامل از وجود گروه طالبان فعال شده است.

به گفته آنان، منطقه سُمّک، از پایگاه های مهم گروه طالبان بوده است، که در گذشته این گروه همواره حملات شان را از این منطقه بالای ولسوالی دولتیار سازماندهی می کردند، و همچنان دست به آزار و اذیت مسافرین در مسیر شاهراه غور_ کابل می زدند. غلام ناصر خاضع والی غور که در محفل گشایش این ولسوالی صحبت می کرد، گفت، که دیگر اجازه اخلال امنیت را برای هیچ گروه نخواهند داد.

او از گروه های مخالف مسلح دولت نیز خواست که دست از جنگ و خشونت برداشته و به پروسه صلح یکجا شوند. از سوی هم باشندگان منطقه سُمّک، مرکز ولسوالی تازه تاسیس شده مرغاب ولایت غور، از ایجاد ولسوالی در این منطقه ابراز خرسندی می کنند، و از حکومت می خواهند، که اجازه اخلال امنیت این منطقه را برای گروه های هراس افگن ندهند.

به گفته آنان، در این منطقه ارائه خدمات از سوی حکومت بوده است، اما با ایجاد ولسوالی مردم سُمّک ابراز امیدواری می کنند، اداره محلی غور به وضعیت زندگی آنان رسیدگی کند.

سُمّک در شمال ولسوالی دولتیار غور از مناطق است، که از چندین سال بدینسو تحت حاکمیت طالبان قرار داشت که این گروه حملات تهاجمی زیاد را بالای ولسوالی دولتیار راه اندازی کردند، که سرانجام این منطقه هفته گذشته در اثر عملیات پاکسازی نیروهای ارتش که تحت نام خالد سه راه اندازی شده بود از وجود گروه طالبان تصفیه و بصفت مرکز ولسوالی تازه تاسیس شده مرغاب ولایت غور تعین گردید.



حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد