رویداد ملی شتاب با موضوع فالوده شیرازی برگزار می‌شود


رویداد ملی شتاب با موضوع فالوده شیرازی برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان فارس گفت: اولین رویداد ملی شتاب با موضوع فالوده و دسرهای سنتی شیرازی 18 دی ماه در شیراز برگزار خواهد شد.

حبیب دانش‌منش با بیان اینکه رویداد فالوده و دسرهای سنتی شیراز یک رویداد بومی و به سبک استارت آپی است، گفت: تولید فالوده در شهر شیراز قدمتی چند صد ساله دارد، اما هنوز هیچگونه اقدام جدی و مهمی در خصوص توسعه علمی این محصول و برند سازی آن در استان فارس انجام نشده است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه انجام نشدن حرکت برای برندسازی فالوده موجب شده این محصول در حد یک دسر ساده تلقی شود، گفت: با برندسازی و توسعه انواع این محصول و کاربردی کردن ایده های مربوط با آن می توان اقدامات موثری را برای معرفی بیشتر این محصول در جامعه و ثروت آفرینی از آن برای شهر شیراز انجام داد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان فارس ادامه داد: اگرچه از نظر صنعتی طی چند سال گذشته اقداماتی برای تولید انبوه و صنعتی کردن تولید این محصول توسط شرکت‌های مختلف تولیدی انجام شده است، اما هنوز محصول تولید این شرکت‌ها جایگاه مطلوبی به عنوان یک محصول پرتقاضا در جامعه ندارد.

دانش منش یکی از ضعف‌های عمده در این حوزه را نبود ایده پردازی و نوآوری برای ایجاد تحول در خصوص تولید این محصول دانست و افزود: این رویداد استارت آپی که با همکاری شرکت‌های تولیدی بزرگ استان فارس برگزار می‌شود، به دنبال بررسی و جمع آوری ایده های مرتبط با فرمولاسیون، تولید، بسته بندی و نحوه عرضه فالوده شیرازی و دسرهای سنتی برای نوآوری در تولید و عرضه این محصولات به بازارهای مختلف است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان فارس گفت: افرادی که ایده های مرتبط با محورهای این رویداد را دارند می توانند تا 15 دی ماه با مراجعه به نشانی الکترونیک startup.farsuast.ir و ایمیل startup.falodeshirazi@gmail.com نسبت به ارسال ایده های خود اقدام کنند.

دانش منش گفت: در این رویداد صاحبان ایده امکان ارائه ایده و محصول خود را در حضور سرمایه گذاران دارند و نهایتا به هریک از ایده ها امتیازاتی مانند استقرار ایده‌های برتر در مجتمع نوآوری و کارآفرینی دانشگاه علمی کاربردی استان فارس و حمایت از ایده های برتر با ایجاد فرصت‌های سرمایه گذاری داده می شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان فارس گفت: این رویداد در 9 محور برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی‌های اعلام شده مراجعه کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی