اعمال قانون خودروهای دودزا در همدان/ 20 خودرو توقیف شد


اعمال قانون خودروهای دودزا در همدان/ 20 خودرو توقیف شد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: 20 دستگاه خودروی سبک و سنگین که در سطح شهر باعث تشدید آلودگی هوا می شدند، توقیف و پلاک آنها اخذ و پلاک تعمیری به آنها داده شده است.

سرهنگ علی فکری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تا قبل از تغییرات جوی و آلودگی هوا، به صورت رندمی خودروها و وسایل نقلیه دودزا مورد بازدید و بررسی نیروی انتظامی قرار می گرفت که در چند وقت اخیر بازرسی ها شدت گرفته است.

وی با بیان اینکه تعدادی از خودروهای دودزا اعمال قانون شده اند، افزود: به همه دارندگان خودروهای سواری توصیه می شود، حتماً معاینه فنی را دریافت کنند تا از سلامت خودروی خود اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس راهور استان همدان درباره جرائم رانندگان دارای خودروهای دودزا نیز گفت: در مرحله اولیه سعی می شود تا به رانندگان متخلف تذکر داده شود و در صورت تکرار ۵۰ هزار تومان جریمه برای این رانندگان اعمال خواهد شد.

وی درباره اتوبوس های آلاینده سطح شهر نیز بیان کرد: براساس ابلاغ کارگروه، کلاس های آموزشی برای رانندگان اتوبوس گذاشته خواهد شد و خاموشی اتوبوس ها در زمان انتظار و دریافت معاینه فنی اتوبوس های بخش خصوصی در این رابطه اجرا خواهد شد.

فکری درباره خودروها و وسایل نقلیه آلاینده مجموعه نیروی انتظامی نیز گفت: به محض مشاهده کوچکترین مشکل آلایندگی در وسائط نقلیه نیروی انتظامی، وسیله مذکور به واحد پشتیبانی مجموعه انتقال می یابد و تا رفع کامل نقص، در این واحد خواهد ماند.

به گزارش ایسنا، براساس گفته رئیس پلیس راهور استان در دومین کارگروه شرایط ویژه آلودگی هوای همدان، از روز پنجشنبه ۵ دی ماه نظارت بر معاینه فنی خودروها شدت گرفته و با وسایل نقلیه دودزای سنگین و سبک برخورد جدی خواهد شد همچنین نظارت بر معاینه فنی خودروها از طریق سیمفا راهگشا است که این سامانه در همدان راه اندازی می شود. در ضمن با اتوبوس های حمل و نقل شهری که قبل از حرکت به صورت در جا روشن می مانند، برخورد صورت می گیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس