شاخص بورس قزوین 6 هزار و 428 واحد افزایش یافت


شاخص بورس قزوین 6 هزار و 428 واحد افزایش یافت

قزوین - ایرنا – سرپرست بورس اوراق بهادار استان قزوین گفت: شاخص بورس قزوین امروز با افزایش 6 هزار و 428 واحدی به عدد 367 هزار و 516 واحد رسید که نشان دهنده ورود سرمایه و نقدینگی به این بازار است.

عباس مراقی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به این بازار، فعلاً نقدینگی تمایلی برای خروج از بازارهای بورس ندارد و همچنان به دنبال ثبت سطوح مقاومتی جدید است.

مراقی با اشاره به اینکه برخی اوقات، ارقام قابل‌توجهی به گروه‌های مختلف صنایع موجود در بورس وارد می‌شود اما سهم‌های به‌صف به فروش نمی‌رسند، عنوان کرد: این امر نشان از وجود نقدینگی فراوان در بورس دارد که تداوم این نگرش نیز در آینده قابل پیش‌بینی است.

سرپرست بورس اوراق بهادار قزوین گفت: هرچند فعلاً انتظار رشدی کوتاه‌مدت در بازار بورس استان دور از ذهن نیست اما به نظر برخی از سهم‌ها در این مقطع کف سازی خود را انجام داده و پس از چندی، با جمع‌ کردن توان لازم دوباره حرکت بعدی خود را شروع خواهند کرد.

مراقی با بیان اینکه انتظار ما این است که بازار فردا نیز صعودی باشد، تصریح کرد: به‌خصوص در سهام شرکت‌های مهم و بزرگی که از یک تحلیل بنیادی قوی و خوبی برخوردار هستند، ارزش معاملات همچنان بالا بوده و شاهد ریزش سنگینی نیستیم.

به گفته وی شاید بهتر باشد با در نظر گرفتن حدود سود انتظاری و ضرر ترسیمی خود، نسبت به اصلاحات لازم در سبد خرید و فروش سهام خویش اقدام کنیم.

سرپرست بورس اوراق بهادار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شاخص بورس اوراق بهادار قزوین در هفته گذشته با پیچ‌ و تاب زیادی رو به رو بوده است زیرا در ابتدای هفته قبل شاخص بورس سیری صعودی داشت درحالی‌که روز چهارشنبه با کاهش هزار و ۱۷۰ واحدی مواجه شد.

وی با اشاره به شاخص تغییر و تحولات بورس در هفته گذشته، اظهار داشت: روز شنبه در بورس اوراق بهادار قزوین ۳۴ میلیون و ۴۰۰ هزار سهم به ارزش ۱۹۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال معامله شد که ۵۶ درصد ارزش کل معاملات نیز به خرید سهام اختصاص یافت.

مراقی با بیان اینکه برخی از شرکت‌های بانکی، شوینده، کاشی و سرامیک بیشترین تعداد سهام و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص دادند، عنوان کرد: شاخص کل بورس اوراق بهادار استان در این روز به عدد ۳۵۳ هزار و ۹۹۶ واحد رسید.

سرپرست بورس اوراق بهادر استان قزوین تصریح کرد: روز یکشنبه نیز در بورس اوراق بهادار قزوین تعداد ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار سهم به ارزش ۱۳۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال معامله شد که ۴۲ درصد ارزش کل معاملات به خرید سهام اختصاص‌ یافته بود.

وی با بیان اینکه برخی شرکت‌های گروه صنایع کاغذ و بانک‌ پارسیان بیشترین تعداد سهام و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص دادند، گفت: شاخص کل بورس اوراق بهادار در این روز به عدد ۳۵۶ هزار و ۷۲۰ واحد رسید.

مراقی همچنین در ارتباط با تغییر و تحولات بازار بورس در روز دوشنبه گفت: در این روز در بورس اوراق بهادار قزوین تعداد ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار سهم به ارزش ۱۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال معامله شد که ۴۳ درصد ارزش کل معاملات به خرید سهام اختصاص یافت.

سرپرست بورس اوراق بهادار قزوین افزود: برخی از شرکت‌های نفتی، معدنی و مس بیشترین تعداد سهام و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

به گفته وی شاخص کل بورس اوراق بهادار در روز دوشنبه با افزایش ۲ هزار و ۶۴۴ واحدی نسبت به‌روز گذشته به عدد ۳۵۹ هزار و ۳۶۵ واحد رسید.

مراقی عنوان کرد: تعداد ۱۹ میلیون سهم به ارزش ۱۰۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در روز سه‌شنبه در بورس اوراق بهادار قزوین معامله شد که ۵۰ درصد ارزش کل معاملات به خرید سهام اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه برخی از شرکت‌های معدنی و نفت بیشترین تعداد سهام و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص دادند، خاطرنشان کرد: شاخص کل بورس اوراق بهادار در این روز با افزایش ۲ هزار و ۸۹۳ واحدی نسبت به‌روز گذشته به عدد ۳۶۲ هزار و ۲۵۹ واحد رسید.

مراقی با بیان اینکه پس از پشت سر گذاشتن روزهای پررونق و افزایشی شاخص بورس، در روز چهارشنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش هزار و ۱۷۰ واحدی نسبت به‌روز گذشته به عدد ۳۶۱ هزار و ۸۸ واحد رسید، عنوان کرد: در بورس اوراق بهادار قزوین در این روز تعداد ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار سهم به ارزش ۱۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال معامله شد که ۵۵ درصد ارزش کل معاملات به خرید سهام اختصاص یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود